شناسه خبر:15385
1398/10/1 10:08:17

سپهرغرب، گروه خبر: مسؤول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان همدان کفت: در کنگره عظیم اربعین امسال مواکب اعزامی از استان همدان مردم حدود پنج میلیارد تومان مشارکت به‌صورت کمک‌های نقدی و اقلام مصرفی داشتند.

همایش فعالان عرصه هیئت و تجلیل از خادمان موکب‌های اربعین استان همدان در کشور عراق به همت جامعه ایمانی مشعر و کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه ستاد اربعین برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی به‌عنوان سخنران ویژه این مراسم، گفت: فتنه‌ها تنها با اتصال به فرهنگ کربلا و عاشورا از بین می‌روند به همین دلیل نیز دشمنان از عاشورا می‌هراسند.

وی با تأکید بر اینکه مسئله کسب معرفت مردم نسبت به امام حسین (ع) که پیامبر (ص) می‌گویند بسیار مهم بوده چراکه این موضوع سرّ الله است، عنوان کرد: هرسال به‌واسطه اربعین حسینی، معرفت ما نسبت به این امام معصوم (ع) افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام با بیان اینکه برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی حرکت در مسیر کسب معرفت نسبت به امام حسین (ع) است، افزود: امام حسین (ع) محدود به یک نسل و یا یک زمان خاص در تاریخ نمی‌شود، به همین دلیل اربعین حسینی سبب تمدن‌سازی در داخل و خارج از کشور می‌شود.

وی در تشریح فعالیت‌های جبهه باطل برای تمدن‌سازی، ابراز کرد: دشمنان در فتنه اخیر تلاش می‌کردند جمعیتی را برای اغتشاش بسیج کنند یا اینکه برای بستن خیابان به مردم پول می‌دادند.

این خطیب توانا با تأکید بر اینکه نباید از کثرت جبهه باطل ترسید، خاطرنشان کرد: این جبهه به‌واسطه جریان کربلا از بین می‌رود، چراکه نام سید الشهدا (ع) از بین برنده فتنه‌هاست.

مسؤول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان همدان نیز در این مراسم، گفت: سختی‌ها و مشکلات بسیاری در مسیر خدمت‌رسانی به زائران وجود دارد اما حلاوت خدمت به امام حسین (ع) این سختی‌ها را ناچیز می‌کند.

محمدعلی بادامی بیان کرد: امسال بیش از 18 موکب به نمایندگی از استان در کشور عراق برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برپا شد که توانستند به بیش از پنج میلیون نفر خدمت ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه تمام فعالیت‌های این مواکب به‌صورت مردمی بوده‌است، اظهار کرد: در این موکب‌ها یک هزار و 500 خادم طی روزانه برای 700 هزار نفر غذا آماده کرده و شرایط اسکان را برای 250 هزار نفر در هرشب فراهم می‌کردند.

بادامی خاطرنشان کرد: در اربعین امسال یک میلیارد و 800 میلیون تومان وجه نقد و سه میلیارد و 200 میلیون تومان اقلام مصرفی از سوی مردم به موکب‌ها اهدا شده‌است.

جلال تلطفی، مسؤول جامعه ایمانی مشعر استان همدان نیز اربعین حسینی را نقطه عطفی در کارهای جمعی دنیا دانست و ادامه داد: اربعین، دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده؛ رویدادی که مقدمه‌ای برای ظهور است.

وی با بیان اینکه جامعه ایمانی مشعر یک اقدام تشکیلاتی است که در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کار جمعی و تشکیلاتی شکل گرفته‌است، اذعان کرد: در حال حاضر 150 هیئت از استان همدان به این تشکیلات پیوسته‌اند.

مرثیه سرایی حاج ولی‌الله کلامی‌زنجانی از شعرای آیینی و مذهبی کشور پایان‌بخش این مراسم معنوی بود که با استقبال و همراهی حضار روبه‌رو شد.

در این مراسم که با حضور اعضای هیئت‌های حسینی، مادحین و همچنین خادمان مواکب اعزامی از استان برگزار شد، از فعالان عرصه هیئت و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق تجلیل به‌عمل آمد.

شناسه خبر 15385