شناسه خبر:15544
1398/10/4 09:41:06

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از سال 90 تا هفت‌ماهه امسال شاهد تغییر کاربری غیر مجاز 13 هزار و 200 هکتار از اراضی استان هستیم.

کاووس رمضانی صبح روز گذشته در جلسه صیانت از تغییر کاربری‌های اراضی زراعی لرستان با اشاره به نقش کلیدی زمین در همه حوزه‌های کشاورزی و تولید، اظهار کرد: ایران ازجمله کشورهایی است که در ایجاد تمدن کشاورزی نقش بسیار مهمی داشته و دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته قوانین بسیاری درخصوص تغییر کاربری اراضی نداشتیم، چراکه تمایلی برای این کار وجود نداشت، اما پس از اصلاحات اراضی شاهد گسترش تغییر کاربری‌ها هستیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه توسعه شهرنشینی در کنار اراضی مرغوب تغییر کاربری بسیاری را به‌وجود آورده است، افزود: قانون حفظ کاربری اراضی زراعی هرگونه تغییر کاربری را ممنوع دانسته و تنها با تشخیص برخی مراجع، مجوزهای لازم برای تغییر کاربری داده می‌شود.

رمضانی با اشاره به رشد روزافزون تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی در حاشیه شهرها، گفت: با وجود انجام گشت‌های مستمر برای حفظ کاربری، اما تنها این کار موثر نیست و با توجه به امکانات محدود، بایستی تمهیدات دیگری اندیشیده شود.

وی بیان کرد: طرح هادی در 70 درصد از روستاهای استان انجام شده و نظارت‌های خوبی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی توسط دهیاران صورت گرفته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه از سال 90 تا هفت‌ماهه سال جاری شاهد تغییر کاربری 13 هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی استان هستیم، گفت: در این خصوص بیش از سه هزار پرونده تشکیل شده است.

رمضانی اظهار کرد: انتظار می‌رود مقام‌های قضائی استان اقدامات لازم را قبل از تغییر کاربری اراضی و ساخت‌وسازهای خارج از طرح هادی انجام دهند.

 

شناسه خبر 15544