شناسه خبر:15824
1398/10/10 09:54:25

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود باغ‌موزه دفاع مقدس کرمانشاه تا سال 1400 به بهره‌برداری برسد.

هوشنگ بازوند روز گذشته در نشست پروژه دفاع مقدس کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بحث باغ‌موزه یک تکلیف بر گردن همه ما است تا بتوانیم در قالب آن رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشیم.

استاندار کرمانشاه افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، هشت سال دفاع مقدس یک گنجینه ارزشمند است و نقش برجسته مردم استان کرمانشاه در سال‌های دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست؛ بر همین مبنا به احداث موزه‌ای برای نشان دادن رشادت‌های مردم استان و رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس به همگان به‌ویژه نسل جوان و آیندگان که سال‌های دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، نیازمند هستیم.

بازوند با بیان اینکه استان کرمانشاه باید در ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس پیشرو می‌شد، گفت: احداث این مرکز فرهنگی توسط رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست، بنابراین مشارکت همه دستگاه‌های کشوری و لشکری و همچنین مردم استان کرمانشاه در این راه بسیار محسوس است.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی کردیم این پروژه سال 1400 به بهره‌برداری برسد، فهرستی از دستگاه‌های مختلف تهیه کردیم و انتظار داریم همان‌طور که در دفاع مقدس وارد عمل شدند، پیگیر امورات مربوطه باشند و مجوزهای لازم را دریافت کنند.

وی گفت: این موزه در مسیر گردشگری قرار دارد و می‌تواند در حوزه تبلیغ و انتقال رشادت‌های مردم غرب کشور بسیار مؤثر واقع شود.

بازوند برای ساخت و احداث این موزه قول تهیه سه هزار تُن سیمان رایگان داد و اظهار کرد: همچنین برای تهیه آهن‌آلات با قیمت پایین پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

شناسه خبر 15824