شناسه خبر:15952
1398/10/14 10:21:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان از کمک دو میلیارد و 570 میلیون تومانی سازمان «یونیسف» برای ساخت مدارس سیل‌زده این استان خبر داد.

محمدرضا حیدری در شورای آموزش و پرورش لرستان در سخنانی با اشاره به خرید 17 میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس سیل زده لرستان، اظهارکرد: همچنین 160 کانکس مدرسه در مناطق سیل زده جانمایی شده است.

وی با بیان اینکه همچنین کانکس مدرسه طی روزهای آینده در مناطق صعب‌العبور استان نصب خواهیم کرد، گفت: میانگین فضاهای آموزشی استان که نیازمند بازسازی هستند 44 درصد است و این عدد در سطح کشور 38.4 درصد است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان، یادآور شد: همچنین از مجموع سه میلیارد و 800 میلیون تومان کمک سازمان «یونیسف» به سه استان سیل زده، دو میلیارد و 570 میلیون تومان برای ساخت مدارس در لرستان اختصاص پیدا کرد.

حیدری، بیان داشت: دو هزار و 881 کلاس در لرستان دارای بخاری غیر استاندارد هستند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از سیلاب و انجام پروژه مهر، دو پروژه مدرسه سازی به بهره برداری رسید، افزود: خوشبختانه شاهد مشارکت 100 درصدی خیرین در برخی مناطق استان برای احداث مدرسه هستیم، اما بعضی از دستگاه‌های خدمات رسان همکاری لازم را در این رابطه ندارند و نیاز بوده که تخفیف و همکاری برای ایجاد زیرساخت‌های این مدارس خیر ساز داشته باشند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به طرح استاندارد‌سازی سیستم گرمایشی مدارس لرستان، گفت: 42 میلیارد تومان برای استاندارد‌سازی سیستم گرمایشی دو هزار و 881 کلاس هزینه شده است.

حیدری، تاکید کرد: طی هفته آینده نیز گام دوم را برای استاندارد‌سازی سیستم گرمایشی هزار و 272 فضای آموزشی که دارای علمک گاز ندارند و دارای بخاری نفتی هستند، برداشته خواهد شد.

حیدری، گفت: در این زمینه نیز نزدیک 30 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

شناسه خبر 15952