شناسه خبر:16086
1398/10/17 09:48:53

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان قروه ایجاد بازارچه فروش محصولات کشاورزی در قروه را ضروری دانست و خواستار رفع مشکلات مرتبط به بازماندگان از تحصیل در این شهرستان شد.

حسین الماسی در نشست بررسی مشکلات شهرستان قروه در بخش‌های مختلف که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان و تعدادی دیگر از مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد: توجه به بخش کشاورزی در قروه باتوجه به اینکه 50 درصد از فعالیت‌های شهرستان در این زمینه است ضرورت داد.

وی از زمان‌بر بودن فرآیندهایی که مردم در انجام کارها با آن مواجه هستند، گفت و از متولیان امر خواستار تسهیل در این زمینه شد.

به گفته فرماندار شهرستان قروه استعدادهای خاصی در شهرستان قروه وجود دارد و در بخش کشاورزی نیاز است که سایت‌های اقتصادی کشاورزی در این منطقه‌ ایجاد شود.

الماسی به آسیب بازماندگان از تحصیل به‌ویژه دختران اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه باید با در نظر گرفتن امکانات لازم بتوان شرایط ادامه تحصیل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را فراهم آورد.

وی ایجاد خوابگاه شبانه‌روزی و بازارچه فروش محصولات کشاورزی در راستای رونق توسعه در شهرستان را مهم دانست.

فرماندار شهرستان قروه در ادامه با اشاره به مشکل پسماند زباله در این شهرستان، تصریح کرد: یکی از معضلات در شهرستان ازنظر زیست‌محیطی موضوع زباله است چراکه برای ایجاد سایت زباله نیازمند حمایت‌هایی هستیم تا این آسیب برای همیشه رفع شود.

الماسی همچنین در خصوص معضل سگ‌های ولگرد هم به این نکته پرداخت که در حال راه‌اندازی سایت مخصوص هستیم و جا دارد موانع موجود برای این کار برداشته شود.

وی در پایان از کمک به ایجاد سردخانه و صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت موجود در باباگرگر و اتصال آن به غارعلیصدر همدان گفت.

شناسه خبر 16086