شناسه خبر:16225
1398/10/22 08:42:02

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان همدان در تولید سیب‌زمینی، سیر، کشمش و گردو از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین استان است و مردم سایر نقاط کشور نام این محصولات را بانام و برند همدان به یاد می‌آورند.

عباس کشاورز در آئین کلنگ‌زنی چند گلخانه و کارخانه قهوه در شهرستان اسدآباد، گفت: بسیاری از مشکلات کنونی کشور ما به تولید و اشتغال برمی‌گردد که اگر این دو مشکل حل شود علاوه بر سامان‌یابی اقتصاد مشکلات فرهنگی نیز حل خواهد شد.

وی گفت: برای حل مشکلات باید مجلس دولت و ملت دست‌به‌دست هم بدهند زیرا معضلات کنونی جز با همکاری حل‌شدنی نیست.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، ادامه داد: استان همدان در تولید سیب‌زمینی، سیر، کشمش و گردو از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین استان است و مردم سایر نقاط کشور نام این محصولات را بانام و برند همدان به یاد می‌آورند.

وی استان همدان را استانی مرتفع دانست و در این رابطه گفت: در این استان دامداری و کشاورزی باید در کنار یکدیگر باشد که خوشبختانه این‌گونه است.

کشاورز بابیان اینکه مشکل دیگر مناطق مرتفع استفاده از آب‌های زیرزمینی و تا حدودی جاری است که متأسفانه منابع آب اغلب دشت‌های استان همدان مساعد نیست، گفت: در وزارت جهاد کشاورزی برای این دست مشکلات برنامه‌هایی همچون اصلاح نژاد و بهبود کیفیت بذرها مطابق با مناطق جغرافیایی در دستور کار است.

وی افزود: با ایجاد گلخانه‌ها می‌توانیم به نحو مطلوب‌تری از منابع آب را کنترل کنیم کشت گلخانه‌ای می‌تواند مصرف آب را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد و زمینه‌های صادرات را فراهم آورد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه با نسخه‌های قدیمی نمی‌توان مشکلات جدید و امروزی را حل کرد و باید به دنبال راه‌های جدید باشیم، گفت: امیدواریم بتوانیم در همه زمینه‌های تولید در کشور خودکفا شویم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 1400 میلیارد تومان اعتبار برای دو پروژه تولیدی در این شهرستان خبر داد.

اکبر رنجبرزاده در آئین کلنگ‌زنی کارخانه قهوه و دو طرح گلخانه‌ای در شهرستان اسدآباد که با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: تلاش مسئولان حتی در روز تعطیل نشان از کار و همت جهادی آن‌ها در راستای توسعه استان همدان است.

وی با اشاره به احداث کارخانه کاغذ در اسدآباد، افزود: تولید و صادرات 107 تن کاغذ در اسدآباد کار بسیار بزرگی است که از مجوز 21 خط تولید کاغذ 7 خط آن در اسدآباد خواهد بود.

نماینده مردم اسدآباد مجموع اعتبارات برای کارخانه کاغذ و گلخانه‌های 40 و 100 هکتاری در این شهرستان را یک میلیارد 400 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری این طرح‌ها برای بیش از دو هزار نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

در ادامه مجید درویشی فرماندار اسدآباد نیز، گفت: با شروع بهحوزه فعالیت این مجموعه‌های گلخانه‌ای که کلنگ زنی شد می‌توانیم شهرستان اسدآباد را قطب گلخانه‌ای آینده استان همدان بدانیم.

وی ادامه داد: برای تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی سد تغذیه‌ای خنداب و آجین پیش‌بینی‌شده است همچنین وجود سد نعمت‌آباد یک مزیت برای افتتاح گلخانه‌های دیگر در شهرستان است که امیدواریم موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

شناسه خبر 16225