شناسه خبر:16335
1398/10/24 09:44:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: امسال 60 درصد جایگاه‌های عرضه سوخت سی‌ان‌جی در استان ازلحاظ رعایت مقررات ایمنی و ارائه خدمات مطلوب، موفق به دریافت گواهینامه استاندارد شدند.

عبدالله گیتی‌منش روز گذشته اظهار کرد: امیدواریم با تعامل بیشتر تا پایان سال همه جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در استان موفق به دریافت گواهینامه استاندارد شوند.

وی با بیان اینکه در هر ساعت 69 هزار متر مکعب سی‌ان‌جی در جایگاه‌های استان عرضه می‌شود، افزود: کالیبراسیون (کنترل دقت و صحت) دیسپنسر جایگاه‌ها انجام‌شده و گواهینامه سلامت از اداره استاندارد نیز دریافت کرده‌اند.

دیسپنسر(تلمبه) دستگاهی است که سوخت مایع یا گازی مانند بنزین و گاز طبیعی را توزیع و تحویل می‌دهد و هم‌زمان با آن حجم و قیمت سوخت تحویلی را نیز اندازگیری می‌کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به مصرف ماهانه 16 میلیون و 300 هزار متر مکعب سی‌ان‌جی در استان اشاره و یادآوری کرد: این مقدار سوخت از طریق 322 نازل عرضه در 52 باب جایگاه توزیع می‌شود.

گیتی‌منش اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت توزیع روزانه یک میلیون و 300 هزار متر مکعب گاز سی‌ان‌جی در روز در جایگاه‌های این استان وجود دارد که در صورت احداث جایگاه‌های جدید تا پایان امسال، این میزان افزایش می‌یابد.

وی سیاست‌های این شرکت را تشویق صاحبان خودرو به سمت استفاده از سی‌ان‌جی اعلام و اضافه کرد: سی‌ان‌جی سوخت پاک و ارزانی بوده و مصرف آن نسبت به دیگر فرآورده‌ها بسیار به صرفه‌تر است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: استفاده کامل و بهینه از ظرفیت کامل جایگاه‌ها در دستور کار است و تا پایان سال دو باب جایگاه جدید نیز در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

گیتی‌منش با بیان اینکه روزانه 280 هزار لیتر نفتگاز یورو 4 در استان توزیع می‌شود، تأکید کرد: درمجموع 42 جایگاه عرضه نفتگاز در کردستان فعالیت دارند که در 20 جایگاه آن گازوئیل یورو 4 توزیع می‌شود.

در حال حاضر 75 جایگاه فرآورده نفتی و 52 باب جایگاه سی‌ان‌جی در استان کردستان به شهروندان خدمات می‌دهند.

شناسه خبر 16335