شناسه خبر:16434
1398/10/26 08:43:32

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باید تلاش کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم در راستای راه‌اندازی دانشکد توان‌بخشی به بهترین نحو صورت گیرد و پذیرش دانشجو در سال آینده انجام شود.

محمود‌رضا مرادی روز گذشته در جلسه‌ هم‌اندیشی راه‌اندازی دانشکده توان‌بخشی کرمانشاه اظهار کرد: موافقت اصولی و صدور مجوز راه‌اندازی دانشکده توان‌بخشی و سه رشته هم‌زمان در آن، اقدامی ارزشمند و بسیار کم‌نظیر بوده و دراین‌بین تلاش معاونت آموزشی دانشگاه و دیگر همکاران بسیار قابل تقدیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام سه عمل جراحی کاشت حلزون به‌صورت هم‌زمان (که موفقیت بسیار بزرگی برای دانشگاه است)، انجام دو عمل پیوند کلیه (پس از وقفه‌ای که ایجاد شده بود) و بسته شدن قرداددادهای مهم تجهیزاتی ازجمله دستگاه فوق پیشرفته توموتراپی را در قالب موفقیت‌های چند روز اخیر این دانشگاه عنوان کرد و افزود: دانشکده توان‌بخشی یکی از دانشکده‌های مهم و کاربردی است و رشته‌های آن بسیار پُرکاربرد بوده و بر همین اساس مورد نیاز استان و کشور است.

وی تصریح کرد: پس از راه‌اندازی این دانشکده و رشته‌های کاردرمانی، فیزیوتراپی و گفتاردرمانی، باید پیگیری‌ها و اقدامات لازم برای راه‌اندازی رشته‌های ادیومتری و اپتومتری در دانشگاه انجام شود.

مرادی ادامه داد: نیاز به خدمات توان‌بخشی با راه‌اندازی دو مرکز استروک سنتر در بیمارستان‌های فارابی و امام رضا (ع) با امکانات ویژه و مجهز این بیمارستان‌ها به‌صورت جدی احساس می‌شود؛ همچنین در بیمارستان سوختگی نیز به خدمات فیزیوتراپی ویژه نیاز هست و با راه‌اندازی دانشکده توان‌بخشی تاحدودی این نیازها مرتفع خواهد شد.

وی کمبود فضای فیزیکی را مشکل تمامی دانشکده‌ها دانست و گفت: باید راه‌اندازی ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی در محل پردیس دانشگاه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود تا انتقال دانشکده توان‌بخشی به محل فعلی دانشکده دندانپزشکی انجام گیرد.

مرادی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم در راستای راه‌اندازی دانشکده به بهترین نحو صورت گیرد و پذیرش دانشجو در سال آینده انجام شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اقدامات لازم برای راه‌اندازی این دانشکده برای جذب هیئت علمی، تأمین فضای ساختمانی و تأمین فضای فیزیکی توان‌بخشی انجام شده، در هر سه رشته جذب هیئت علمی صورت گرفته و هم‌اکنون مشکلی در بحث هیئت علمی این دانشکده نداریم.

حبیب‌الله خزایی افزود: باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن گروه‌های آموزشی دانشکده توان‌بخشی مشخص شده و در این دانشکده مستقر شوند.

خزایی ادامه داد: با تلاش‌های انجام‌شده سال آینده در این دانشکده پذیرش دانشجو خواهیم داشت و بخش پذیرش دانشجوی بین‌الملل در رشته‌های دانشکده توان‌بخشی نیز باید فعال شود.

شناسه خبر 16434