شناسه خبر:16542
1398/10/29 08:40:56

سپهرغرب، گروه خبر- عطیه عسگری: مدیرعامل هلال‌احمر استان همدان با تأکید بر نقش مردم در کمک به سیل‌زدگان نجیب سیستان، گفت: موکت، زیرانداز، ست بهداشتی و مواد غذایی با حداقل 6 ماه انقضا که مردم کمک کرده‌اند به محض اینکه به میزان معینی برسد، ارسال خواهد شد.

بحران سیل سیستان و بلوچستان نزدیک بود در تیترهای خبری داغ روزهای گذشته گم شود که بازهم مردم به‌موقع به داد هم‌وطنان خود رسیدند. افرادی که در دل بحران سیل سیستان و بلوچستان هستند، می‌گویند که سیل سیستان به دلیل وسعت با سیل لرستان و گلستان متفاوت است و به علت سردی هوا و خطراتی که سلامتی ساکنان را تهدید می‌کند، باید به این مردم نجیب و صبور توجه مضاعفی شود.

تفاوت دیگر سیل سیستان و بلوچستان این است که نیاز چندانی به نیروهای کمک‌رسان وجود ندارد و ارسال کمک‌های غیرنقدی اعم از خوراک، پوشاک، پتو، تجهیزاتی همچون کف‌کش، لجن‌کش و وسایل بهداشتی به‌خصوص و وجه نقد در اولویت قرار دارد. با توجه به اینکه قیمت بعضی اقلام در جنوب شرقی کشور از بقیه مناطق کم‌تر است و با توجه به گستردگی مناطق سیل‌زده، بهتر است کمک‌ها نقدی باشد.

برای اطلاع از آخرین وضعیت کمک‌رسانی هلال‌احمر استان همدان با بهروز کارخانه‌ای، مدیرعامل هلال‌احمر استان همدان صحبت کردیم که در ادامه می‌خوانید.

مدیرعامل هلال‌احمر استان همدان با بیان اینکه دو هزار و 500 پتو، 600 بسته مواد غذایی یک‌ماهه، یک‌ هزار و 400 بطری روغن و 600 بسته 10 کیلوگرمی برنج از طرف این نهاد در استان به سیستان و بلوچستان ارسال شده‌است، تصریح کرد: موکت، زیرانداز، ست بهداشتی و مواد غذایی با حداقل 6 ماه انقضا که مردم کمک کرده‌اند نیز به محض اینکه به میزان معینی برسد، ارسال خواهد شد.

بهروز کارخانه‌ای با بیان اینکه در استان 26 پایگاه به‌صورت ثابت و سیار کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را جمع‌آوری می‌کنند، اظهار کرد: تاکنون مبلغ 29 میلیون تومان کمک نقدی در استان جمع‌آوری شده و یک خانم 110 پتو برای استفاده سیل‌زدگان در اختیار هلال‌احمر استان قرار داده‌است.

وی افزود: با توجه به مسافت زیاد استان سیستان و بلوچستان، کمک‌های استان همدان به تهران و قم ارسال شده تا به‌صورت هوایی به مناطق سیل‌زده منتقل شود.

کارخانه‌ای با بیان اینکه مردم می‌توانند از طریق شماره حساب 99999 و شماره‌گیری *112# کمک‌های نقدی خود را در اختیار هلال‌احمر قرار دهند، از مردم خواست بیشتر به‌صورت نقدی کمک کنند، چراکه ارسال کمک‌های غیرنقدی به دلیل فاصله زیاد، مستلزم زمان و هزینه است.

مدیرعامل هلال‌احمر استان همدان یادآوری کرد: حتماً بخشی از مردم همدان از دو روش بالا به سیل‌زدگان کمک کرده‌اند که قابل تفکیک استانی نیست و به‌صورت کشوری جمع‌آوری شده‌است.

با توجه به اینکه مردم نجیب استان سیستان و بلوچستان ازنظر امکانات رفاهی و وضعیت معیشتی حتی در زمانی که بحران سیل هم وجود نداشت دچار مشکل بودند و درحالی‌که بخش گسترده‌ای از زمین‌های کشاورزی اهالی این استان زیر آب رفته‌ و دام‌های آن‌ها تلف شده‌‌اند و نقشه‌های هواشناسی هم نشان می‌دهد که بازهم بارش در انتظار این استان است، از مردم خیرخواه همدان که خود طعم سردی هوا را چشیده‌اند خواسته می‌شود که مهربانی خود را به سمت مردم دیار رستم گسیل کنند تا شاید کمی از تلخی روزهایی که بر آن‌ها گذشته و می‌گذرد، کاسته شود.

 

شناسه خبر 16542