شناسه خبر:16600
1398/10/30 08:53:36
توسط سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان انجام شد

ارسال سه کامیون کمک‌های مردمی به سیلزدگان سیستان

سپهرغرب، گروه خبر: جانشین سپاه انصارالحسین استان همدان یا بیان اینکه جمعه شب سه دستگاه کامیون به استان سیستان و بلوچستان تحویل داده شد، گفت: کمک‌های مردمی دیگری هم جمع‌آوری شده است که امیدواریم بتوانیم اواسط هفته محموله‌ای شامل پتو، زیرانداز و لباس نو به دست سیل‌زدگان برسانیم.

پس از گذشت چندین روز از سیل سیستان و بلوچستان مردم منطقه همچنان با بحران کمبود وسائل اولیه زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند. زمین‌های کشاورزی همچنان زیر آب رفته‌ و بسیاری از دام‌ها تلف شده‌اند و حتی در مواردی همچون شهر دلگان که بیشترین تعداد شتر را در کشور دارد، شترها در گل گرفتار شده‌اند و این نیروهای جهادی بودند که به کمک آن‌ها شتافته‌اند.

با توجه به اعزام نیروهای خدمت‌رسان از پنج استان مجاور و نیروهای آتش به اختیاری که از دیگر مناطق کشور برای کمک به مردم استان سیستان و بلوچستان رفته‌اند، نیازی به نیروهای انسانی کمک‌رسان احساس نمی‌شود. اما همچنان مردم نجیب آن منطقه چشم به یاری هم‌وطنان خود دارند.

سپاه پاسداران هم مانند همیشه کنار مردم سیل‌زده است. برای اطلاع از نحوه کمک‌رسانی سپاه استان، با سردار مهدی فرجی، جانشین سپاه انصارالحسین استان همدان صحبت کردیم.

جانشین سپاه انصارالحسین استان همدان یا بیان اینکه جمعه شب سه دستگاه کامیون به استان سیستان و بلوچستان تحویل داده شد، گفت: کمک‌های مردمی دیگری هم جمع‌آوری شده است که امیدواریم بتوانیم اواسط هفته محموله‌ای شامل پتو، زیرانداز و لباس نو به دست سیل‌زدگان برسانیم.

سردار فرجی با اشاره به اینکه روز جمعه مکان‌های برگزاری نماز جمعه در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های مردمی بوده‌اند، اظهار کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر استان همدان آماده دریافت کمک‌های مردم نوع‌دوست استان همدان هستند.

وی افزود: مردم استان همدان می‌توانند برای کمک‌های نقدی از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره)، هلال احمر و شماره حساب سازمان بسیج که در شبکه استانی زیرنویس می‌شود، اقدام کنند.

امیدواریم همچنان سیل کمک‌ها به استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان جاری باشد و توجه مسئولان به استان سیستان و بلوچستان بعد از سیل هم، برای بازسازی این پاره تن ایران پای کار باشند.

شناسه خبر 16600