شناسه خبر:16833
1398/11/6 08:59:14

سپهرغرب، گروه خبر: مشاور رسانه‌ای امام جمعه همدان گفت: نخستین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی در همدان برگزار می‌شود.

مسلم مخفی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر تقدیر از پیشکسوتان انقلاب اسلامی در همدان، خاطر نشان کرد: تکریم پیشگامان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این پیشکسوتان به زندان و تبعید محکوم شدند و برخی نیز شربت شهادت را نوشیده‌اند، یادآور شد: بر این اساس و پیرو تاکید امام جمعه همدان همایشی با عنوان نخستین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی در استان همدان، در تاریخ 17 بهمن امسال برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: در این همایش بزرگ 300 نفر از پیشکسوتان انقلاب اسلامی شامل خانواده‌های شهدای انقلاب، افراد زندانی در زندان‌های ساواک و تعدادی از پرچم داران و مبارزان علیه رژیم طاغوت حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر لزوم برقراری پیوند بین نسل‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این همایش به منظور ایجاد پیوند بین نسل اول انقلاب با نسل‌های سوم و چهارم و جوانان امروز، که در واقع موتور محرک و پیش برنده انقلاب اسلامی خواهند بود، بیش از یک صد نفر از جوانان فعال انقلابی نیز حضور خواهند داشت.

مشاور رسانه‌ای امام جمعه همدان تصریح کرد: در این همایش علاوه بر برنامه‌های فرهنگی که دارای محتوای آشنایی با تاریخ انقلاب و مبارزات سیاسی مردم همدان است از سخنرانی حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از مبارزان انقلابی همدان نیز استفاده خواهد شد.

وی به تشریح دیگر برنامه‌های این همایش پرداخت و گفت: همچنین در این برنامه با توجه به نقش گروه‌های مختلف مردمی در مبارزات علیه رژیم طاغوت، یک شهید شاخص از جامعه روحانیت و مبارز قبل از انقلاب، یک شهید شاخص از خانواده‌های شهید مبارز و یک نفر از مبارزان علیه طاغوت مورد تقدیر ویژه قرار خواهند گرفت.

مخفی خاطر نشان کرد: استفاده از تجربیات ارزشمند مبارزان پس از انقلاب که در سال‌های دوران دفاع مقدس نیز مجاهدت‌ها و خدمات بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند ضروری است.

شناسه خبر 16833