شناسه خبر:16939
1398/11/8 09:36:10

سپهرغرب، گروه خبر: شهرداری منطقه یک همدان بیش از یک‌هزار متر از قنات‌ها و رودخانه‌های زیرزمینی سطح این منطقه را با هدف جلوگیری از به‌وجود آمدن بحران‌های سیل و طغیان لایروبی و مرمت کرد.

شهردار منطقه یک همدان با بیان اینکه عدم لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌ها یکی از عوامل مهم در به‌وجود آمدن طغیان‌ها و آب‌گرفتگی‌ها هنگام بارش‌های شدید هستند، عنوان کرد: این منطقه در سال جاری موفق به لایروبی و مرمت بیش از یک‌هزار متر از قنات‌ها، رودخانه‌های زیرزمینی و کانال‌ها شده است. ارتفاع کم و دسترسی سخت به قنات و رودخانه‌های زیرزمینی عملیات لایروبی و مرمت آن‌ها را بسیار دشوار می‌کند که شهرداری منطقه یک با به‌کارگیری نیروهای متخصص توانسته است در این امر پیشتاز باشد.

مسعود دهبانی‌صابر پروژه لایروبی و ترمیم رودخانه زیرزمینی بلوار خیرین مدرسه‌ساز که با نشست خیابان باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی برای ساکنین این منطقه شده بود را یکی از پروژه‌های مهم در این زمینه دانست که بیش از 500 متر از آن توسط اکیپ امانی منطقه با صرفه‌جویی اقتصادی پنج میلیارد ریالی لایروبی و کف و دیواره آن مرمت شد، همچنین پروژه‌های ترمیم دیواره‌ها و کف رودخانه زیرزمینی حق‌گویان، قنات انتقال آب زیرگذر بعثت در خیابان جهان‌نما با طول بیش از 400 متر، ترمیم و پاک‌سازی رودخانه زیرزمینی پشت مرکز خرید میلاد، لایروبی رودخانه زیرزمینی خیابان جوادیه و خصوصاً محدوده مقابل حسینیه امام که به‌صورت خطرناکی پُر از نخاله و زباله شده بود، از دیگر پروژه‌های اجراشده در این حوزه طی سال جاری بودند.

دهبانی‌صابر هدف تمامی اقدامات ذکرشده را توانمندسازی زیرساخت‌ها جهت مقابله با رویدادها و بلایای طبیعی دانسته که موجب افزایش تاب‌آوری شهری در این منطقه خواهند شد.

 

شناسه خبر 16939