شناسه خبر:17114
1398/11/15 08:49:41

سپهرغرب، گروه خبر: معاون روابط کاراداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان همدان گفت: تا پایان هفته آینده جلسه تجدیدنظر با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، نماینده کارگران و کارفرمایان تشکیل و درخواست‌ها طرح موضوع و براساس ضوابط و مقررات قانونی تصمیم‌گیری خواهد شد.

حمیدرضا اسلامی با بیان اینکه درخواست کارگران کارخانه خوش‌نوش نیز استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد است گفت: طبق قانون چنانچه فردی 20 تا 25 سال متناوب در یک شغل سخت و زیان‌آور فعالیت کند می‌تواند از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کند.

وی یادآورشد: کارگران این کارخانه دردهه گذشته نیز این درخواست را ارائه کرده بودند که رد شد اما با نظر مساعد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان دوباره این پرونده به جریان افتاد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان‌آور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این درخواست موافقت کرده اما نیاز به ارائه مستندات فنی و تخصصی لازم برای طرح موضوع در کمیته تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان‌آور است.

اسلامی در ادامه اظهار کرد: تا پایان هفته آینده جلسه تجدیدنظر با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، نماینده کارگران و کارفرمایان تشکیل و درخواست‌ها طرح موضوع و براساس ضوابط و مقررات قانونی تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: برای بررسی این پرونده نیازمند ارائه اطلاعاتی از سوی کارفرما در زمینه آخرین وضعیت سنجش آلایندگی محیط کار بوده که در این‌باره کارفرما اقدامی انجام نداده و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سنجش‌های صورت گرفته توسط علوم پزشکی را ملاک عمل و مبنا قرار داده است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان حضور کارگران کارخانه کیوان در این تجمع را رد کرد و افزود: هر چند کارگران این مجموعه همانند کارخانه خوش‌نوش نسبت به وضعیت خصوصی سازی و نحوه واگذاری این کارخانه‌ها گلایه‌مند هستند ولی در تجمع مذکور شرکت نداشته‌اند.

گفتنی است درروزشنبه مورخ 12/11/98 جمعی از کارگران بازنشسته و مقرری بگیر بیمه بیکاری شرکت خوش نوش(حدوداً30 نفر) با حضور در مقابل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خواستار پیگیری و رسیدگی به درخواست استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد بودند.

شناسه خبر 17114