شناسه خبر:17157
1398/11/16 09:23:35
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ایلام مطرح کرد:

شتاب در روند توسعه ایلام به برکت اربعین

سپهرغرب، گروه خبر: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: طی 6 سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای برای رفع مشکلات این استان انجام شده و به برکت اربعین حسینی، روند فعالیت‌ها شتاب دوچندان به خود گرفته‌است.

حسینعلی امیری روز گذشته در جلسه شورای اداری استان ایلام با اشاره به ویژگی‌های شکل‌گیری انقلاب در جوامع مختلف، اظهار کرد: خواسته‌های مردم در هر انقلابی به شکل گفتمان رهبران آن جامعه یا شعارهایی که از سوی مردم عنوان می‌شود، ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی افزود: انقلاب‌ها منجر به تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شده و این خواسته‌ها در قالب قانون اساسی بعد از هر انقلابی تدوین می‌شود که انقلاب اسلامی ملت ایران در بهمن‌ماه سال 57 نیز از این قاعده مستثنی نیست، آنچه هدف و خواسته مردم و رهبران نهضت به‌ویژه امام راحل (ره) بود در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تأکید کرد: مواردی همچون عدالت، کرامت انسانی، حق اجتماعات و راهپیمایی، آزادی بیان، تساوی حقوق، حق تعیین سرنوشت به دست مردم، دادرسی عادلانه و تشکیل مجلس شورای اسلامی به‌عنوان مهم‌ترین مرکز مردم‌سالاری دینی از راهبردی‌ترین اصول پیش‌بینی شده در قانون اساسی کشور است.

*تحقق اهداق قانون اساسی مهم‌ترین هدف کارگزاران نظام است

امیری یادآوری ک

رد: وظیفه کارگزاران نظام در سطوح مختلف تلاش در جهت نیل به این اهداف گنجانده شده در قانون اساسی است، چراکه قانون اساسی مهم‌ترین سند انسجام و حاکمیت ملی بوده و حاصل سال‌ها مبارزه با استعمارگران و مستکبران عالم و هزاران شهیدی است که خود را در این راه فدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم اهداف مورد نظر قانونی اساسی را در عرصه‌های مختلف عملیانی و اجرایی کنیم، یکی از اصلی‌ترین این حقوق، حق دخالت در سرنوشت و اداره کشور با اتکا به آرای عمومی است که انتخاب نمایندگان مجلس در این میان از اهمیت بالای برخوردار است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اختیارات نمایندگان مجلس که در قانون اساسی به آن تأکید شده، عنوان کرد: مجلس ریل‌گذار توسعه پیشرفت کشور است چراکه دولتمردان با رأی اعتماد نمایندگان، مشروعیت پیدا می‌کنند و در عین حال مجلس از طریق دیوان محاسبات بر عملکرد مالی و اجرایی دولت نظارت مستقیم دارد.

امیری اضافه کرد: انتخاب نمایندگانی شجاع، پاکدامن، کارآمد و آشنا به قوانین و مقررات می‌تواند روند توسعه کشور را تسهیل و به دولتمردان در تدوین قوانین مورد نیاز برای حل‌وفصل مشکلات کشور کمک کند.

     مشارکت حداکثری در انتخابات، دوستان را خوشحال و بدخواهان نظام را ناامید می‌کند

وی به هجمه بی‌سابقه دشمنان علیه کشورمان پس از خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: کشورهای دوست و دشمن متناسب با حضور حداکثری یا حداقلی مردم در پای صندوق‌های رأی مناسبات خود را با کشورمان تنظیم می‌کنند، پس هرچه این مشارکت بیشتر باشد مایه خوشحالی دوستان و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور یادآوری کرد: دولت به‌عنوان مجری بی‌طرف، تمام تلاش خود را به‌کار خواهد بست تا این انتخابات در شرایط حساس کنونی با شکوه بهتری برگزار و روحیه امید و نشاط در جامعه تقویت شود.

امیری با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها علیه کشورمان، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور ایالات متحده به هیچ‌یک از قواعد و قوانین بین‌المللی پایبند نیست و شاهد هستیم در ارسال دارو برای بیماران خاص نیز کارشکنی کرده و اجازه تأمین آن را به کشورمان نمی‌دهد، اما باوجود این فشارها نتواسته به خواسته‌های نامشروع خود برسد.

     روند توسعه ایلام به برکت اربعین شتاب گرفته‌است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های دولت در استان ایلام اشاره کرد و افزود: طی 6 سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای برای رفع مشکلات این استان انجام شده و به برکت اربعین حسینی، روند فعالیت‌ها شتاب دوچندان به خود گرفته‌است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از تلاش برای رفع مشکلات مرزهای چیلات و چنگوله و رایزنی با طرف عراقی برای فعالیت‌های مشابه در آن‌سوی این مرزها خبر داد.

امیری با اشاره به برنامه دولت برای افزایش مناطق آزاد تجاری و صنعتی، تأکید کرد: منطقه آزاد مهران نیز جزء این مناطق است که پس از تصویب، نمایندگان مجلس شورای نگهبان ایراد جزئی به این طرح داشتند که به نظر می‌رسد با رفع آن شاهد تحقق خواسته مردم استان برای تصویب نهایی منطقه آزاد مهران باشیم.

گفتنی است؛ در پایان این نشست با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از 251 پروژه با اعتبار سه هزار و 690 میلیارد ریال در استان ایلام رونمایی شد که برای 370 نفر به شکل مستقیم و برای دو هزار و 700 نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند.

شناسه خبر 17157