شناسه خبر:17231
1398/11/21 00:23:10

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: صنایع و واحدهای تولیدی این استان هزار و 150 میلیارد تومان به شبکه بانکی بدهکار هستند و این معوقات مانع بزرگی برای رونق تولید و گردش اقتصادی همدان محسوب می‌شود.

ظاهر پورمجاهد روز یکشنبه در جلسه اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهارکرد: این منابع باید به سیستم بانکی بازگردد تا اقتصاد استان گردش داشته باشد.

وی با بیان اینکه حجم معوقات بانکی استان بسیار زیاد است تاکید کرد: بیشتر این معوقات مربوط به صنایع و واحدهای تولیدی است که باید برای پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی اهتمام بیشتری به خرج بدهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از بانک‌های عامل خواست تعامل بیشتری با فعالان اقتصادی داشته باشند و شرایط را برای این افراد تسهیل کنند تا بتوانند بدهی خود را بپردازند.

پورمجاهد خاطرنشان کرد: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با نگاه تخصصی و کارشناسی به حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی استان می‌پردازد که بیشتر این مسائل مربوط به بدهی معوق آنها به سیستم بانکی است.

به گفته وی بدهی معوق صنایع با پرداخت 10 تا 30 درصد دوباره تقسیط می‌شود تا تولیدکنندگان بدهکار بتوانند به تولید و اشتغال ادامه بدهند.

گره‌گشایی از مشکلات 2 واحد تولیدی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با اشاره به برگزاری شصت و چهارمین جلسه اصلی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان از ابتدای امسال گفت: تا کنون 300 مصوبه برای گره‌گشایی از صنایع مشکل‌دار با دستور استاندار همدان صادر شده است.

حمیدرضا متین گفت: کارخانه لبنی"احسان سپیده" با بانک ملی دچار مشکلاتی بود که با دعوت از این واحد تولیدی گره از مشکلاتش باز شد تا 70 نفر اشتغال این صنعت تثبیت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآوری کرد: این واحد تولیدی همچنین با تامین اجتماعی اختلاف‌هایی داشت که با وساطت اعضای کارگروه، چالش یاد شده نیز حل شد.

وی خاطرنشان کرد: "مارال ماشین بهار" نیز از صنایع اثرگذار این استان محسوب می‌شود که به بانک‌های سپه و تجارت بدهی معوق داشت و با پرداخت 10 درصد از کل مطالبات بانک، این بدهی دوباره قسط‌بندی شد.

 

شناسه خبر 17231