شناسه خبر:17471
1398/11/27 09:09:06

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: واگذاری زمین در 10 سال منتهی به سال 96 حدود 9 هکتار بوده که طی سه سال گذشته به حدود 40 هکتار افزایش یافته است.

بختیار رازانی بیان کرد:‌ با وجود تنگناهای اقتصادی، واگذاری زمین این شهرک‌ها به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان چهار برابر افزایش یافته که این مهم بیانگر استقبال بخش خصوصی از تولید و اشتغال است.

وی اظهار کرد: تا قبل از سال 95 وسعت شهرک‌های صنعتی استان یک‌هزار و 300 هکتار بود که در این مدت به یک‌هزار و 500 هکتار رسیده و تملک 200 هکتار دیگر در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به تملک 50 هکتار زمین برای شهرک صنعتی چمن سلطان الیگودرز، ادامه داد: ایجاد شهرک صنعتی نورآباد نیز پس از 15 سال محقق و تاکنون 50 هکتار زمین برای این منطقه تملک شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان همچنین گفت: با همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی سال گذشته 67 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت که از این تعداد 24 واحد در شهرک‌های صنعتی مستقر بودند.

رازانی افزود: برخی از این واحدها مشکلات تأمین اجتماعی و مالیات داشته و برخی نیز بدهکار بانکی بودند که با تلاش مسئولان احیا شده‌اند.

وی ادامه داد: صنایع بزرگ برای ایجاد هر شغل چهار تا پنج میلیارد تومان هزینه می‌کنند، درحالی که کسب‌وکارهای خُرد با کمتر از 10 نفر اشتغال‌زایی می‌توانند به‌ازای هر سه تا پنج میلیون تومان یک فرصت شغلی ایجاد کنند.

رازانی تنها راه نجات از بحران بیکاری را سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک دانست و تصریح کرد: این حوزه قابلیت‌های بسیاری دارد، اما در عوض قدرت چانه‌زنی بالایی برای تسهیلات ندارد و به همین منظور دولت سال 95 از حدود 160 هزار میلیارد تومان نقدینگی، 10 درصد معادل 16 هزار میلیارد تومان را در قالب طرح رونق تولید به صنایع کوچک اختصاص داده است.

به گفته وی از مجموع 25 ناحیه و شهرک صنعتی استان 17 واحد فعال هستند و قابلیت استقرار صنایع را دارند.

یک‌هزار و 324 پروانه بهره‌برداری صنعتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان صادر شده که 96 درصد آن صنایع کوچک هستند.

شناسه خبر 17471