شناسه خبر:17511
1398/11/28 09:20:08

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: 24 میلیارد تومان طلب مابقی شکات پرونده «مکتب گلیم و گبه کرمانشاهان» است که برای تأمین آن باید مابقی اموال از طریق مزایده به فروش برسد.

محمدحسین صادقی درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده «مکتب گلیم و گبه کرمانشاهان» اظهار کرد: دستگاه قضا با همت جهادی و تلاش شبانه‌روزی اقدامات خیلی خوب و مؤثری را در این رابطه انجام داده است.

وی ادامه داد: پرونده‌هایی همچون پرونده گلیم و گبه با این ابعاد و تعداد شاکی، سال‌ها صدور رأی و اجرای حکم آن‌ها به طول می‌انجامد؛ به‌دلیل اینکه بسیاری از مجرمان و محکومان این قبیل پرونده‌ها اموالشان را از دسترس خارج و منتقل می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با یادآوری تاریخ دستگیری مدیر مکتب گلیم و گبه کرمانشاهان (نهم آبان‌ماه سال 95)، تصریح کرد: با اقداماتی که در دستگاه‌ قضائی انجام شد، رأی پرونده مذکور در موعد مقرر صادر و محکومان به حبس طولانی، جزای نقدی و بازگرداندن اموال محکوم شدند.

صادقی تصریح کرد: تاکنون درمجموع در چهار مرحله پرداختی 120 میلیارد تومان به حساب 11 هزار و 288 مالباخته این پرونده واریز شده، به‌گونه‌ای که 100‌درصد سپرده اولیه خود را با کسر سودهای دریافتی، گرفته‌اند.

وی از تلاش برای تسویه طلب 500 شاکی باقی‌مانده پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان خبر داد و گفت: 24 میلیارد تومان طلب مابقی شکات است که برای تأمین آن باید تتمه اموال از طریق مزایده به فروش برسد.

دادستان کرمانشاه با اشاره به تلاش مجدانه برای پرداخت طلب مالباختگان باقی‌مانده این پرونده، افزود: ما از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده‌ایم، از این به بعد نیز با همت و تلاش درصدد هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطالبات پرداخت شود.

وی تصریح کرد: برخی از مالباختگان با مراجعه حضوری و یا ارسال پیامک زمان پرداخت طلب را سؤال می‌کنند، در جریان باشید که هیچ وجوه نقدی در اختیار ما نیست، البته باقی‌مانده اموال را در اختیار داریم که مستلزم تمهیداتی است و باید از طریق مزایده به فروش برسد و تبدیل به پول شود تا به همان نسبت بین جمع مالباختگان توزیع شود.

صادقی گفت: زمان این کار در اختیار ما نیست تا تاریخ دقیقی برای پرداخت آن بیان کنم، اما با این وجود درتلاش هستیم این زمان طولانی نباشد.

شناسه خبر 17511