شناسه خبر:17679
1398/12/3 09:52:01

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر ورزش و جوانان گفت: پروژه ورزشی سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج در آینده‌ نزدیک و در سفر رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت به استان کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

مسعود سلطانی‌فر پنجشنبه گذشته در آیین گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، هفته زن و روز مادر در دانشگاه کردستان، اظهار کرد:پروژه ورزشی سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج بعد از سال‌ها توقف از حدود دو سال پیش با کمک مسؤولان استان و حمایت‌های استاندار کردستان دوباره فعال شد و امروز به 99 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده‌است.

وی اضافه کرد: این پروژه عظیم هدیه‌ای از طرف دولت تدبیر و امید به جوانان، مردم و ورزشکاران کردستانی است و قرار شده طی 10 تا 15 روز آینده و با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری برسد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: طی چند سال اخیر بیش از 120 پروژه ورزشی در سطح استان کردستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید‌ه‌است، ضمن اینکه همه مناطق مختلف این استان ازجمله مناطق محروم، حاشیه‌ها و شهرستان‌ها از این پروژه‌ها سهم دارند.

سلطانی‌فر یادآوری کرد: این پروژه‌ها شامل استخرهای سرپوشیده، زمین‌های چمن، سالن‌های مسابقه و استادیوم‌ها بوده و بی‌شک این زیرساخت‌ها در آینده برای ایجاد نشاط و شادابی جامعه و افتخارآفرینی ورزشکاران این استان در میادین ملی و بین‌المللی تأثیرگذار خواهد بود.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام‌شده قرار است در مدت باقی‌مانده از دولت، اکثر قریب به اتفاق پروژه‌های‌ نیمه‌کاره به بهره‌برداری برسد.

     50 درصد بهره ‌برداری از اماکن ورزشی در کشور سهم بانوان است

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به سهم بانوان برای استفاده از اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: به همه مدیران دستور داده شده 50 درصد بهره‌برداری از تمام اماکن ورزشی در سطح کشور در اختیار بانوان باشد.

سلطانی‌فر اذعان کرد: در زمینه حضور بانوان در استادیوم‌ها و مکان‌های ورزشی مشکلی وجود ندارد و بانوان در همه مسابقات سالنی و بسیاری از موارد میدانی می‌توانند حضور داشته باشند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر فقط در برخی از دیدارهای باشگاهی به دلیل برخی ملاحظات فرهنگی، حضور بانوان محدود است که هر زمان شرایط از لحاظ فرهنگی مناسب شد و آستانه تحمل هواداران بالا رفت، در مسابقات فوتبال نیز شاهد حضور بانوان خواهیم بود.

     26 درصد پست‌های مدیریتی سطوح مختلف کشور در اختیار بانوان است

وزیر ورزش و جوانان به سهم 30 درصدی بانوان در انتصابات‌ مدیریتی اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آماری که چند روز پیش از سوی رئیس‌جمهور اعلام شد از بین مدیران سطوح مختلف کشور، 26 درصد را بانوان تشکیل داده‌اند و فقط چهار درصد با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی یادآوری کرد: با تأکید رئیس‌جمهور طی ماه‌های آینده به سقف 30 درصد خواهیم رسید، ضمن اینکه بر اساس آمار موجود، 42 درصد کارکنان دولت از بانوان بوده و این آمار همچنان در حال افزایش است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: بر اساس دستور رئیس‌جمهور بخشی از کارکنان دولت در دستگاه‌های مختلف اجرایی که فوق‌العاده و مزایای مربوط به فصل چهارم قانون مدیریت کشوری را هنوز دریافت نکرده‌اند، از اول اسفند پرداخت خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود همه آحاد جامعه فارغ از هرگونه حزب و جناحی در این رویداد سرنوشت‌ساز مشارکت کرده و به اهداف نظام، مقاومت و پایمردی مردم آری گفته و بار دیگر دشمنان خود را ناامید کنند.

     14 درصد مدیران میانی استان بانوان هستند

استاندار کردستان نیز در این مراسم به فعالیت‌های مستمر زنان شاغل در ادارات استان اشاره و اظهار کرد: انتظار داریم زنان فعال حوزه ادارات و ارگان‌های استان تلاش بیشتری جهت خدمت‌رسانی به جامعه داشته باشند.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه نقش پررنگ زنان در اجتماع بر کسی پوشیده نیست، افزود: زنان در صحنه‌های اجتماعی، نهاد خانواده و در فرآیند توسعه، همواره حامی مردان در صحنه‌های مختلف بوده و فعالیت‌های چشمگیر و بی‌بدیلی دارند.

وی خطاب به زنان شاغل در ادارات استان، عنوان کرد: در هر پست و جایگاهی که هستید در مقابل آن پاسخگو بوده و نقش شما حائز اهمیت است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در راستای مصوبه شورای عالی اداری قرار بود 30 درصد مدیران دستگاه‌های دولتی را زنان تشکیل دهند و در ادامه به عملکرد خود و تحقق این امر در استان اشاره کرد.

مرادنیا با بیان اینکه 14 درصد مدیران میانی استان بانوان هستند، ادامه داد: از میان 457 مدیر میانی در استان، 66 نفر از بانوان هستند.

وی از حضور 16 درصد بانوان در میان مدیران پایه در استان خبر داد و تصریح کرد: از تعداد یک‌ هزار و 378 پست استان، 221 نفر آنان از جامعه زنان هستند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در کردستان 6 مدیرکل زن در پست‌های اداری فعالیت دارند، یادآوری کرد: تلاش ما محقق شدن حق زنان و دوری از تبعیضی است که در گذشته نسبت به آن‌ها در عرصه اجتماعی اعمال شده‌است.

مرادنیا در پایان با اشاره به یکی از پروژه‌های ورزشی که نقش مهمی در حمایت از ورزشکاران و مردم عزیز استان دارد، گفت: سالن ورزشی 6 هزار نفره آزادی سنندج طی چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

     زمینه برای استفاده از توانمندی زنان در کردستان فراهم است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز اظهار کرد: زنان بزرگترین سرمایه انسانی در هر جامعه‌ای به‌شمار می‌روند و استفاده از توانمندی‌های این قشر به توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کشور می‌انجامد.

لیلا آژیر با اشاره به اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم زمینه‌های بیشتری برای بهره‌مندی از توانایی‌های بانوان کشور فراهم شد، افزود: یکی از این زمینه‌ها تأکید بر اختصاص سهم 30 درصدی بانوان از پست‌های مدیریتی در استان‌های مختلف بود که اجرا شد.

وی با بیان اینکه زمینه‌ لازم برای بهره‌مندی از توانمندی بانوان در استان فراهم است و سقف شیشه‌ای شکسته شده، تصریح کرد: هم‌اکنون سهم 30 درصدی بانوان از انتصاب‌ها در استان به 20 درصد رسیده‌ و این شروع خوبی برای رسیدن به اهداف متعالی است.

آژیر با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعدادی زیادی از بانوان در مناصب سیاسی بکارگیری شده‌اند که می‌توان به وجود 6 مدیر کل زن، سه بخشدار و چند معاون فرماندار اشاره کرد، افزود: وجود این تعداد نیروی زن در مناصب مدیریتی در مقابل توانمندی بانوان استان ناچیز است، اما یک شروع بوده و قطعاً باجدیت بیشتری در این مسیر پیش خواهیم رفت.

در ادامه این آیین چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا و تعدادی از بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان کردستان با اهدای لوح تجلیل شدند.

شناسه خبر 17679