شناسه خبر:17716
1398/12/4 08:29:11

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب همدان در پی شیوع کروناویروس، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعزیرات حکومتی به روند فروش محصولات بهداشتی نظارت کامل دارند و در صورت مشاهده با محتکران اقلام بهداشتی، برخورد می‌شود.

حسن خانجانی اظهار کرد: با توجه به اخبار و شایعات مبنی بر شیوع کروناویروس، اداره صنعت، معدن و تجارت استان به همراه تعزیرات حکومتی به‌صورت جدی در موضوع عرضه‌کنندگان اقلام بهداشتی ازجمله ماسک، مواد ضد عفونی‌کننده و یا ژل‌های شوینده وارد شده و هر واحدی را که اقدام به تخلف اعم از گران‌فروشی و احتکار کرده باشد را همان لحظه پلمب خواهند کرد.

وی افزود: فعلاً اخبار این حوزه مبنی بر کمبود اقلام بهداشتی در داروخانه‌ها در حد شایعه است و باید منتظر اخبار رسمی بود.

دادستان همدان خطاب به اصحاب رسانه نیز، اعلام کرد: اصحاب رسانه نیز از دامن زدن به شایعات و پخش اخبار کذب که باعث ایجاد دلهره و نگرانی در بین مردم می‌شود، خودداری کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان نیز از شکایت مردم برای کمبود ماسک و مایع ضد عفونی‌کننده در همدان خبر داد.

علیرضا حسن‌پور با اشاره به موج جدید بیماری در استان، عنوان کرد: شکایت مردم در زمینه گران‌فروشی و عدم فروش ماسک، الکل و مواد ضد عفونی‌کننده توسط داروخانه‌ها در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: موجودی انبار داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی در حال بررسی بوده و مأموران تعزیرات به‌صورت میدانی در بازار به‌منظور ثبت تخلف حاضر شده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در خصوص مشاهده هرگونه تخلف توسط مراکز عرضه، گفت: در صورت ثبت هرگونه تخلف با واحد مورد نظر برخورد شده و حتی گاهی منجر به تعطیلی واحد مذکور می‌شود.

حسن‌پور یادآوری کرد: شهروندان همدانی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره‌های 124 و 32523161 تماس حاصل کرده و شکایت خود را از سوی سازمان، پیگیری کنند.

شناسه خبر 17716