شناسه خبر:17755
1398/12/5 08:18:34

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از توزیع بیش از چهار هزار سبد کالا از محل درآمد موقوفات استان و براساس نیات موقوفات بین نیازمندان خبر داد و گفت: این روند تا پایان امسال و قبل از فرا رسیدن سال نو ادامه دارد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند روز گذشته اظهار کرد: توزیع این سبدهای حمایتی هم‌زمان با دهه فجر بین نیازمندان مناطق حاشیه و نواحی منفصل شهری شهرستان‌های سنندج و سقز آغاز شد و تلاش می‌شود تا قبل از سال جدید در همه شهرها انجام گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود دو هزار سبد از این تعداد را بین نیازمندان شناسایی‌شده توزیع کرده‌ایم، افزود: این سبدهای حمایتی شامل اقلام خوراکی ازجمله برنج، مرغ، گوشت، روغن، قند، ماکارونی و شکر بوده و در برخی از مناطق نیز لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تأکید کرد: همچنین در حاشیه توزیع این سبدهای کالایی و با همکاری مسئولان دستگاه‌های مختلف، کمک‌هایی برای تعمیر، اجاره مسکن و تهیه وسایل مورد نیاز منزل خانوادهای بی‌بضاعت جمع‌آوری و در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه تلاش می‌شود از همه منابع ممکن برای کمک به معیشت مردم محروم و نیازمند استفاده شود، از واقفان نیک‌اندیش استان خواست در وقف‌های خود خدمت به محرومان و نیازمند جامعه و کمک به رفع مشکلات آنان را فراموش نکرده و نیات خود را به این سمت‌وسو سوق دهند.

استان کردستان دارای دو هزار و 243 موقوفه با 16 رقبه متصرفی، بیش از سه هزار رقبه غیر متصرفی و 115 رقبه اشتراک و تولیت است.

شناسه خبر 17755