شناسه خبر:17789
1398/12/5 11:24:39

مدیر منطقه یک شهرداری همدان از لایروبی بیش از یک هزار متر قنات‌ و رودخانه‌ زیر زمینی در راستای آماده باش در برابر بارش‌های شدید برف و باران خبر داد.

به نقل از روابط عمومی منطقه یک شهرداری همدان، مسعود دهبانی با بیان اینکه اخطارهایی مبنی بر بارش شدید برف و باران از اواسط هفته جاری توسط اداره هواشناسی همدان صادر شده است، عنوان کرد: در سال جاری بیش از هزار متر از قنات‌ها و رودخانه‌های زیر زمینی سطح منطقه مانند بلوار خیرین مدرسه ساز، قنات زیر گذر بعثت و خیابان جهان نما، قنات ذوالریاستین، رودخانه زیر زمینی خیابان جوادیه و محدوده مقابل حسینیه امام، قنات حق گویان، قنات بلوار ارم لایروبی شده و آمادگی کامل در مقابل بارش‌ها وجود دارد.

دهبانی عدم لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌ها را یکی از عوامل مهم در به وجود آمدن طغیان‌ها و آبگرفتگی ها به هنگام بارش‌های شدید دانست و گفت: می‌توان با توانمند سازی زیر ساخت‌ها و افزایش تاب آوری شهری با بلایای طبیعی مقابله کرد.

وی از آماده باش کامل شهرداری منطقه یک طی روزهای آتی خبر داد و عنوان کرد: ۱۲۰ نفر از پرسنل این منطقه به صورت کامل در آماده باش هستند و تمامی ماشین آلات اعم از دستگاه‌های برفروبی، نمکپاش، لودر، گریدر، بابکت و کمپرسی آماده هستند تا در صورت نیاز همشهریان عزیز همدانی خدمات رسانی کنند.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان از برگزاری جلسات مدیریت بحران در خصوص بارش‌های احتمالی این هفته خبر داد و با تاکید بر هماهنگی بین بخشی و بین سازمانی خواستار اجرای تمامی دستورالعمل‌ها مطابق با وظایف مشخص افراد شد.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 17789