شناسه خبر:17906
1398/12/8 09:23:21

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شبکه دامپزشکی قروه گفت: واکسیناسیون طیور بومی به‌منظور مبارزه با بیماری نیوکاسل در روستاهای قروه آغاز شده‌است.

حسین پروایی با بیان اینکه در سال‌ جاری طرح واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در دو مرحله اجرا شده‌است، اظهار کرد: در مرحله نخست که چهار ماه پیش بود، 79 هزار واکسن نیوکاسل به‌صورت رایگان ارائه شد و پیش‌بینی می‌شود در مرحله دوم نیز به همین تعداد واکسن تزریق شود.

وی در ادامه تصریح کرد: از مزایای این طرح کمک به معیشت و اقتصاد خانواده‌ها است و کاهش مرگ‌ومیر جمعیت طیور را به همراه دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی قروه افزود: واکسن نیوکاسل تولید شرکت داروسازی رازی و داخل کشور است، مقاومت زیادی در مقابل گرما دارد و به‌صورت مایع و آشامیدنی به طیور خورانده می‌شود‌.

پروایی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار است در طرح واکسیناسیون طیور، 80 درصد روستاهای قروه زیرپوشش قرار گیرند و با همکاری دهیاری‌ها و نیروهای دامپزشکی، این طرح از پنجم اسفندماه تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

به گفته پروایی، علت بیشتر تلفات جمعیت طیور، بیماری نیوکاسل است و تزریق واکسن علیه این بیماری علاوه بر سلامت طیور، کاهش تلفات آن‌ها را به همراه دارد.

 

شناسه خبر 17906