شناسه خبر:17907
1398/12/8 09:26:22
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام خبر داد:

پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای کارگری

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و یا مرابحه به واحدهای کارگری دارای حقوق معوقه پرداخت می‌شود.

شکراله شیرخانی روز گذشته اظهار کرد: بنگاه‌هایی که سال گذشته و سال جاری منتهی به تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، حقوق دو ماهه کارگران خود را پرداخت کرده باشند یا اینکه موفق به پرداخت حقوق کارگران خود نشده‌اند با تأیید این اداره کل، در قالب عناوین سرمایه در گردش یا مرابحه و در چارچوب ضوابط و مقررات بانک، از منابع طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: این طرح با هدف تثبیت اشتغال موجود، پایداری تولید و افزایش بهره‌وری نیروی کار بنگاه‌های موصوف این دستورالعمل ابلاغ شده‌است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآوری کرد: کارفرمایان می‌توانند از تاریخ این دستورالعمل به مدت 6 ماه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری مراجعه و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

شیرخانی تأکید کرد: فرآیند اجرایی این طرح با توجه به مصوبات بیستمین جلسه شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تحول راهبردی مبنی بر تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش و مرابحه از منابع داخلی بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون، بابت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای کارگری دارای حقوق معوق، شناسایی شده و در دستور کار این اداره کل قرار گرفته‌است.

شناسه خبر 17907