شناسه خبر:17948
1398/12/10 08:26:48
شناسایی 106 بیمار جدید کووید 19 در کشور

اعلام یک مورد جدید مثبت کرونا در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، گفت: از ظهر دیروز تا پیش از ظهر امروز در کشور، 106 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شده‌اند و مجموع مبتلایان به این بیماری به 245 نفر رسید.

کیانوش جهانپور پنج‌شنبه گذشته اظهار کرد: دلیل افزایش سرعت در تعداد و تشخیص موارد مثبت ابتلا به کووید 19، افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها در کشور است، همچنین در طول 24 ساعت گذشته، هفت نفر از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست دادند و تعداد جان‌باختگان این بیماری در کشور به 26 نفر افزایش یافت.

وی افزود: از 106 بیمار جدید مبتلا به کووید 19، 38 نفر مربوط به تهران، 23 نفر مربوط به گیلان، هفت نفر مربوط به قم، هشت نفر مربوط به اصفهان، هفت نفر مربوط به مازندران، پنج نفر مربوط به اردبیل، سه نفر مربوط به البرز، سه نفر مربوط به سمنان، سه نفر مربوط به لرستان، دو نفر مربوط به آذربایجان شرقی، دو نفر مربوط به کرمانشاه، یک نفر مربوط به همدان، یک نفر مربوط به خراسان رضوی، یک نفر مربوط به کردستان، یک نفر مربوط به یزد و یک نفر مربوط به آذربایجان غربی است.

سخنگوی وزارت بهداشت اذعان کرد: تصمیمات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کروناویروس که شب گذشته در وزارت بهداشت برگزار شد، برای تأیید و ابلاغ به رئیس‌جمهور تقدیم شده و کماکان بیشترین تأکید ما بر محدودیت در رفت‌وآمد و سفرهای شهری و بین شهری غیرضروری است.

جهانپور یادآوری کرد: مقام معظم رهبری در پیامی از زحمات نیروهای بهداشتی و درمانی کشور که در راستای درمان مبتلایان به کروناویروس تلاش می‌کنند، تقدیر کردند و پویش مدافعان سلامت برای تقدیر از خدمات جامعه پزشکی، پرستاری، آزمایشگاهی و نیروهای بهداشتی و درمانی به‌صورت خودجوش در کشور راه‌اندازی شده‌است.

 

 

 

 

شناسه خبر 17948