شناسه خبر:17999
1398/12/11 09:56:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ویروس کرونا هیچ ارتباطی به گوشت و لبنیات ندارد و به‌هیچ‌عنوان سبب آلودگی گوشت، مرغ و لبنیات نمی‌شود.

محمودرضا رسولی با بیان اینکه در فضای مجازی و منابع غیررسمی مطالبی مبنی بر تأثیر کرونا بر آلودگی گوشت و مرغ منتشر شده‌است، ابراز کرد: به‌هیچ‌عنوان ویروس کرونا از انسان به حیوان منتقل نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از روزی که موارد مشکوک به کرونا در کشور دیده شد نظارت‌های بهداشتی ما در کشتارگاه‌‌ها و دامداری‌ها دوچندان شده، اظهار کرد: این سخت‌گیری برای جلوگیری از ابتلای کارکنان به کرونا و حفاظت فردی کارکنان است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان ادامه داد: در راستای کاهش شیوع و بروز کرونا به کمک بخش بهداشت رفتیم و اقداماتی نظیر ارائه نکات آموزشی و بهداشتی به کلیه کارکنان کشتارگاه‌ها، دامداری، لبنیاتی‌ها و غیره را انجام دادیم.

رسولی با بیان اینکه مردم آسوده خاطر باشند که ما همواره مراقب سلامت گوشت و لبنیات مصرفی هستیم، عنوان کرد: نیروهای ما به‌صورت روزانه در حال رصد و بازرسی از کشتارگاه‌ها، مراکز جمع‌آوری شیر و لبنیاتی‌های سنتی سطح شهر هستند و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

وی از مردم خواست به شایعات فضای مجازی بی‌توجه باشند و اخبار موثق را فقط از منابع رسمی و صدا‌وسیما دریافت کنند.

 

شناسه خبر 17999