شناسه خبر:18003
1398/12/11 10:07:43
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران خبر داد:

تقویت آب سفره‌های زیرزمینی دهلران در پی بارش‌های اخیر

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره‌ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران از تقویت آب سفره‌های زیرزمینی دهلران در پی بارش‌های اخیر خبر داد.

نصرالله پارسه اظهار کرد: تقویت سفره‌های زیرزمینی یکی از موضوع‌های بسیار مهمی بوده که طی سال‌های اخیر در کشور ما در دستور کار مسؤولان و دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته‌است.

وی افزود: در این راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز اقدامات بسیار مهمی در حوزه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری انجام داده‌است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران تصریح کرد: در پی بارش‌های اخیر در سطح شهرستان، خوشبختانه تمام چاله‌هایی که برای کاشت نهال حفاری شده بود به محل جمع‌آوری نزولات تبدیل شده‌اند.

پارسه خاطرنشان کرد: بارش‌های اخیر طراوت، شادابی و جان دوباره‌ای به طبیعت دهلران و جنگل‌های دست‌کاشت این شهرستان داده‌است.

وی ادامه داد: چاله‌هایی که در جریان اجرای پروژه‌های توسعه جنگل به میزان چهار هزار هکتار (جنگل‌کاری دست‌کاشت) در سطح عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان‌های دهلران حفرشده به‌عنوان آبگیرهای کوچک، باعث جلوگیری از سیل و شادابی نهال‌های دست‌کاشت شده‌است.

رئیس اداره منابع طبیعی دهلران اذعان کرد: این موضوع علاوه بر پایداری استقرار نهال‌های دست‌کاشت، باعث کاهش هزینه آبیاری این نهال‌ها شده‌است.

پارسه یادآوری کرد: آبیاری نهال‌های دست‌کاشت هزینه‌های بالایی بر این اداره تحمیل می‌کند، اما با تدبیری که در حفاری چاله‌ها صورت‌گرفته شاهد استفاده بهینه از بارندگی‌ها برای کاهش هزینه‌های این اداره هستیم.

 

شناسه خبر 18003