شناسه خبر:18043
1398/12/12 10:02:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از آزادی چهار زندانی جرائم غیرعمد به همت خبرنگاران و خیران رسانه‌ای خبر داد.

یدالله روحانی‌منش در جمع خبرنگاران با اشاره به آزادی چهار زندانی جرائم غیرعمد به همت اصحاب رسانه و خیران، اظهار کرد: این کار ارزنده با همکاری جامعه رسانه استان، همکاری ستاد دیه و خانه مطبوعات انجام شده‌است.

وی گفت: اهالی رسانه با دو هدف فرهنگ‌سازی به‌منظور کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و اقدام عملی در این زمینه ورود کرده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با اشاره به جمع‌آوری 15 میلیون و 200 هزار تومان توسط خبرنگاران و خیران رسانه‌ای استان، تصریح کرد: مبلغ هشت میلیون و 800 هزار تومان نیز از سوی ستاد دیه برای آزادی چهار زندانی اختصاص یافت.

روحانی‌منش با بیان اینکه با احتساب این دو رقم، مبلغ 24 میلیون تومان برای آزادی این تعداد اختصاص یافته‌است افزود: مقدمات آزادی این چهار نفر طی دو روز آینده انجام می‌شود.

وی به تشریح جزئیات پرونده این افراد پرداخت و اذعان کرد: یکی از افراد دربند یک جوان متولد 65، متأهل و راننده آژانس است که به دلیل 6 میلیون و 500 هزار تومان بدهی دو ماه است در زندان به سر می‌برد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه یک جوان متولد 66 نیز با بدهی 5.5 میلیون تومانی چهار ماه در زندان است که با کمک اصحاب رسانه آزاد خواهد شد، یادآوری کرد: یک جوان متولد 62 نیز با 5.5 میلیون تومان بدهی هشت ماه است زندانی شده که با کمک خبرنگاران به آغوش خانواده‌اش بازخواهد گشت.

روحانی‌منش با اشاره به اینکه یک جوان متولد 66 نیز با بدهی 6.5 میلیون تومانی از کمک خیران رسانه‌ای بهره‌مند خواهد شد، ادامه داد: هر چهار نفری که به علت عدم توانایی پرداخت بدهی در زندان به‌سر می‌برند، مرد هستند.

وی در ادامه با تقدیر از اصحاب رسانه استان به دلیل دغدغه‌مندی در این زمینه و توجه به مسؤولیت اجتماعی خود، خاطرنشان کرد: بدون تردید اقدامات عملی در زمینه فرهنگ‌سازی هم به ثواب نزدیک‌تر و هم تأثیرگذارتر است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه اصحاب رسانه کار خیر خود را با عنوان «مهر علوی» آغاز کردند، اضافه کرد: کار جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان از سالروز میلاد حضرت زینب (س) شروع شد و به‌طور رسمی تا سالروز میلاد حضرت زهرا (س) ادامه داشت.

روحانی‌منش برگزاری جشن آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور اصحاب رسانه و تعدادی از مسؤولان در روزهای منتهی به میلاد باسعادت امام علی (ع) را جزء برنامه‌های پیش‌بینی شده عنوان کرد و گفت: البته برگزاری این مراسم منوط به وضعیت بیماری کرونا در استان است.

وی با بیان اینکه امیدوارم با کاهش این بیماری زمینه برگزاری این جشن نیز مهیا شود، از مردم استان دعوت کرد به حدیث پیامبر گرامی اسلام مبنی بر اینکه «هرکس بنده مؤمنی را آزاد کند، در مقابل هر عضوی از اعضای او، برایش آزادی عضوی از آتش به بار خواهد نشست» جامه عمل بپوشانند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اذعان کرد: ستاد دیه استان با شماره حساب‌ 0106329555001 سیبا بانک ملی، شماره کارت 6037991199530712 بانک ملی، شماره حساب جام بانک ملت 2030303037 و شماره کارت بانک ملت 6104337770115184 آماده دریافت کمک‌های خیران و نیکوکاران است.

شناسه خبر 18043