شناسه خبر:18085
1398/12/13 08:05:32

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس جامعه هتل‌داران استان همدان، از عدم پذیرش هتل‌داران استان از مصوبه پرداخت هزینه مسافران خبر داد.

شهرام شیروانی بیان کرد: این بخشنامه از جانب معاون وزارت میراث فرهنگی بوده و مجموعه هتل‌داران آن را نمی‌پذیرند.

وی با تأکید بر اینکه، اعلام حالت فوق‌العاده و فورس ماژور باید از طریق هیئت دولت باشد، گفت: ما بر اساس قوانین عمل کرده و اگر هم شرایط کشور فورس ماژور شود برای آن دستورالعمل‌هایی داریم.

وی ذکر کرد: معاون گردشگری کشور مسئول اعلام حالت فورس‌ماژور نیست.

وی با اشاره به اینکه، از 1 تا 5 اسفند‌ ماه شیوع کرونا آغاز شد، ادامه داد: در این مدت به علت ناآگاهی افراد از گسترش این ویروس و شرایط، افرادی که رزرو انجام داده بودند براساس قرارداد و حسب وظیفه، هزینه‌های آنان را بازگرداندیم.

وی با تأکید بر اینکه بعد از 5ام اسفند افراد از شرایط مطلع شدند، گفت: به کسانی که از این تاریخ به بعد رزرو انجام داده و برای نوروز و ایام پیک گر‌دشگری هزینه پرداخت کرد‌ه‌اند، مبلغی برگردانده نخواهد شد.

بر اساس این گفت‌و گو که با پایگاه خبری همدان آن‌لاین انجام شده است رئیس جامعه هتلداران استان همدان تمام مشکلاتی که امروز گریباگیر مردم و کشور است را نادیده گرفته و در کمال تعجب اعلام می‌کند مصوبه پرداخت هزینه کنسلی اتاق‌ها را اجرا نمی‌کند جالب است که او مجموعه هتل‌داران را مرتبط با وزارت گردشگری نمی‌داند اما وقتی قرار است حمایت‌های ویژه بگیرند حضرات سراغ این وزارتخانه رفته و با شعار رونق گردشگری از معافیت‌های گوناگون بهره می‌برند معافیت‌هائی که از جیب مردم به وسیله مدیران حاتم‌بخشی می‌شود اما اکنون که مردم با مشکل بیماری کرونا مواجه هستند باید دولت فورس‌ماژور بودن موقعیت را برای حضرات مشخص کنند شاید دوستان هتلدار دنبال این هستند که در صورت صدور مصوبه از سوی دولت خسارت وارد شده را از خزانه دولت که همان جیب مردم است دریافت کنند.

شناسه خبر 18085