شناسه خبر:18095
1398/12/13 08:05:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر معاونت اتوبوسرانی شهرداری همدان از ضدعفونی کردن 200 دستگاه اتوبوس طی هر شب در همدان خبر داد.

بابک اسدی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در راستای کنترل بیماری کرونا، اظهار کرد: هر شب 200 دستگاه اتوبوس در همدان به‌منظور کنترل بیماری کرونا ضدعفونی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این اقدام طبق هماهنگی با معاونت بهداشتی انجام می‌شود، تصریح کرد: نه‌تنها داخل اتوبوس‌ها بلکه هر شب پایانه‌ها نیز ضدعفونی می‌شوند.

مدیر معاونت اتوبوسرانی شهرداری همدان با تأکید به اینکه همه سطوحی که مستقیم با مردم در ارتباط است مانند صندلی، دستگیره، درها، میله‌ها و غیره ضدعفونی می‌شوند، افزود: یک‌ هزار عدد کارت بلیت الکترونیک رایگان بین شهروندان به‌منظور فرهنگ‌سازی در استفاده از آن و کنترل کرونا توزیع شده‌است.

وی با بیان اینکه با این اقدام به دنبال این هستیم که‌ مردم کمتر از پول نقد استفاده کنند، چراکه امکان انتقال آلودگی در آن بیشتر است، خاطرنشان کرد: امیدوار هستم این موضوع نهادینه شود و مردم دیگر از پول نقد برای کرایه استفاده نکنند.

اسدی با اشاره به اینکه استفاده از کارت بلیت در راستای کنترل کرونا و سایر آلودگی‌ها در بین مردم افزایش خواهد یافت، ادامه داد: البته این روزها حتی تردد در شهر و استفاده از کارت بلیت الکترونیک کمتر شده‌است.

مدیر معاونت اتوبوسرانی شهرداری همدان اذعان کرد: ضدعفونی اتوبوس‌ها، اتوبوس‌های بخش خصوصی را نیز شامل می‌شود و به‌طور جدی درصدد کاهش آلودگی‌های سطوح هستیم.

شناسه خبر 18095