شناسه خبر:18097
1398/12/13 09:35:24

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: قاچاق کالا فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی را از بین می‌برد.

سردار علیرضا مرزبانی به اهمیت برقراری امنیت در مرزها و پیامدهای قاچاق کالا اشاره و اظهار کرد: قاچاق کالا علاوه‌بر کاهش سرمایه‌گذاری مولد، در مسیر سرمایه‌گذاری نیز انحراف ایجاد می‌کند.

وی افزود: قاچاق کالا ازنظر سیاسی یک نقطه منفی در اقتصاد کشور تلقی شده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی را از بین می‌برد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با بیان اینکه قاچاق کالا در بُعد اجتماعی باعث برهم خوردن تعادل اجتماعی و درآمدی در میان اقشار جامعه می‌شود، تصریح کرد: با افزایش قاچاق کالا، بحران‌های اجتماعی افزایش یافته و درنهایت امنیت ملی به‌خطر می‌افتد.

وی گفت: قاچاق کالا سبب کاهش تولیدات داخلی و عدم توان در قابت با تولیدات خارجی را به‌دنبال داشته و ورود و فروش لوازم قاچاق با قیمت پایین، به تولید ملی ضربه وارد می‌شود.

سردار مرزبانی با بیان اینکه «اثربخشی هزینه‌های دولت از راه خارج شدن کالاهایی از کشور که از یارانه دولتی استفاده کرده، ازجمله آثار و پیامدهای منفی قاچاق کالاست، خاطرنشان کرد: قاچاق سبب کاهش سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان شده و افزایش نرخ بیکاری و تعطیلی مراکز تولیدی را به دنبال دارد.

شناسه خبر 18097