شناسه خبر:18109
1398/12/13 10:12:37

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از انهدام باند سازمان‌یافته ریجستری تلفن همراه در کرمانشاه و کشف چهار هزار و 635 گوشی تلفن همراه خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دادسرای کرمانشاه، محمدحسین صادقی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در شناسایی این باند سازمان‌یافته، اظهار کرد: اعضای اصلی این باند با سوء استفاده از تسهیلات مسافری، تعداد زیادی گوشی قاچاق تلفن همراه را با دور زدن قوانین گمرکی و سوء استفاده از اطلاعات هویتی مسافران، به‌صورت مسافری ثبت و برای آن‌ها سیم‌کارت فعال می‌کردند.

صادقی اضافه کرد: در این راستا با دستور دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه چهار نفر از اعضای اصلی این باند در شهرهای تهران و کرمانشاه دستگیر شدند.

دادستان کرمانشاه گفت: از این باند چهار هزار و 635 گوشی قاچاق تلفن همراه به ارزش 60 میلیارد و 580 میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

وی در پایان به تمامی مسافران و زائران خارج کشور توصیه کرد: درخصوص حفظ اطلاعات هویتی خویش اهتمام لازم را به خرج داده و از هرگونه واگذاری اطلاعات هویتی خود با هدف فعال‌سازی گوشی‌های تلفن همراه قاچاق در شبکه قانونی خودداری کنند، چراکه درنهایت گوشی قاچاق به نام آن‌ها در سامانه گمرک ثبت شده و احتمال تعقیب کیفری برای این افراد در مراجع قضائی وجود دارد.

 

شناسه خبر 18109