شناسه خبر:18110
1398/12/13 10:18:21
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان:

آلودگی هوای خرم‌‌آباد 10 برابر حد مجاز است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان با اشاره به افزایش آلودگی هوای لرستان و رسیدن به 16 برابر حد مجاز، گفت: براساس مصوبه جلسه اضطراری کلیه ادارات استان به غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان و علوم پزشکی تعطیل هستند.

مهرداد فتحی بیرانوند صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در استان لرستان، اظهار کرد: درحال حاضر آلودگی هوای خرم‌آباد به 16 برابر حد مجاز رسیده است.

وی افزود: بنا بر پیش‌بینی و اعلام سازمان هواشناسی استان گردو غبار به همراه هسته بارشی در بالای زاگرس شکل گرفته و گرد و غباری نیست که از خارج کشور وارد شده باشد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان عنوان کرد: روز گذشته پنجمین روز آلاینده سال 98 در لرستان رقم خورد که در همین راستا کمیته اضطراری به ریاست معاون عمرانی تشکیل شد و باتوجه به پایداری شرایط آلودگی تا غروب روز گذشته، براساس مصوبه جلسه اضطراری کلیه ادارات استان به غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان و علوم پزشکی، تعطیل شدند.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط‌زیست لرستان نیز با اشاره به آلودگی هوا در استان لرستان، گفت: روز گذشته هوای خرم‌‌آباد در شرایط خطرناک و 10 برابر حد مجاز قرار داشت.

الهام برنا در رابطه با وضعیت آلودگی هوای لرستان اظهار کرد: در سایر شهرهای استان ازجمله الشتر، بروجرد، دورود (شرق و شمال استان) میزان آلودگی هوا پنج تا هشت برابر حد مجاز است، اما شهرهایی ازجمله پلدختر، کوهدشت و رومشکان در وضعیت ناسالم قرار دارند.

شناسه خبر 18110