شناسه خبر:18114
1398/12/13 10:28:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف و معدوم‌سازی بهداشتی تعدادی لاشه بلدرچین‌ تلف‌شده در حوالی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: براساس گزارش اعلام‌شده به این اداره کل، این پرندگان خفاش اعلام شدند و موجب نگرانی در میان مردم شده بود.

امید حاج‌محمدی روز گذشته با بیان اینکه گزارش مردمی ابتدا حاکی از مشاهده لاشه تعدادی خفاش و نگرانی مردم از تشدید بیماری کرونا بوده است، اظهار کرد: تعدادی پرنده در حوالی مرکز بهداشت بر اثر عملیات ضد عفونی و گندزدایی این مرکز در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا تلف شده بودند که این نهاد از کارشناسان دامپزشکی خواست موضوع را پیگیری کنند.

وی گفت: پس از بررسی دامپزشکان و تشخیص نوع پرندگان تلف‌شده فهمیدیم که این تعداد پرنده درواقع بلدرچین بوده‌اند که بر اثر انجام عملیات ضد عفونی مرکز بهداشت شهرستان تلف شده‌اند و لاشه خفاش رؤیت نشد.

این مقام مسئول افزود: لاشه پرندگان تلف شده سریعا به شیوه بهداشتی دفن شد.

حاج‌محمدی با قدردانی از هوشیاری مردم و اطلاع‌رسانی آنان در زمینه گزارش موارد مشکوک و اهتمام در همکاری با دامپزشکی، یادآور شد: مطمئناً با پیگیری مسئولان و همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی و درمانی به‌زودی ویروس کرونا را شکست داده و از این مرحله سخت و حساس نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به اجرای گشت‌های بازرسی بهداشتی و نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور و مبارزه با کشتار غیر مجاز دام و طیور در سطح استان اشاره و تأکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکل و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس 1512 و پُل ارتباطی سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

شناسه خبر 18114