شناسه خبر:18192
1398/12/14 22:31:50

سپهرغرب، گروه خبر: با گذشت بیش از 17 ماه از آخرین پرداختی حقوق 186 کارگر شرکت رامپکو در ایلام، آنان از پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود اعتراض دارند.

تجمع کارکنان شرکت رامپکو روز گذشته در حالی سومین روز خود را گذراند که پیمانکار مربوطه به‌عنوان کارفرما تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این تجمع‌ها و خواسته‌های به‌حق کارکنان این شرکت نداشته‌است.

پرداخت حقوق‌ علی‌الحساب، عدم پرداخت عیدی، سنوات، عدم تمدید قراردادها و موارد دیگر ازجمله مشکلاتی است که کارکنان شرکت رامپکو با آن‌ها مواجه‌ هستند و تاکنون هیچ نهادی پیگیر مشکلات آن‌ها نبوده‌است.

قرارداد کارمندان شرکت رامپکو نه‌تنها توسط پیمانکار تمدید نشده، بلکه حقوق ماه گذشته خود را دریافت نکرده و این روزها با نزدیکی به سال جدید همچنان درگیر مشکلات عدیده مالی و پرداخت نشدن مطالبات خود هستند؛ درحالی‌که بی‌شک مدیران هرگز با چنین مشکلاتی مواجه نمی‌شوند و این یعنی اجحاف در حق کارکنان و کارگران.

     پرداخت حقوق کارکنان به‌صورت علی‌الحساب

یکی از کارکنان شرکت رامپکو گفت: کارکنان این شرکت ماه‌هاست که با مشکلات مواجه‌ بوده، اما با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی و مشکلات بازار کار، کارکنان به ناچار مجبور به ادامه فعالیت شده‌اند.

وی تصریح کرد: شرکت رامپکو دو سال است که اقدام به عقد قرارداد با 186 نفر از نیروهای تعمیرات پتروشیمی کرده و فعلاً قرارداد جدید با کارکنان منعقد نکرده و 17 ماه‌ است که حقوق کارکنان تنها به‌صورت علی‌الحساب پرداخت شده‌است.

     عدم پرداخت حقوق و عیدی

یکی دیگر از کارکنان شرکت رامپکو تصریح کرد: هم‌اکنون 13 روز از اسفند می‌گذرد و کارکنان فعلاً حقوق بهمن ماه را دریافت نکرده‌اند، درحالی‌که کارمندان پتروشیمی حقوق و عیدی خود را دریافت کرده‌اند؛ این عدم پرداخت حقوق اجحاف در حق 186 نیروی این شرکت است.

وی ادامه داد: ما‌به‌التفاوت حقوق 17 ماه گذشته نیز کماکان به کارکنان پرداخت نشده، این در حالی است که وضعیت اقتصادی موجود فشار زیادی را به همه جامعه ازجمله کارکنان این شرکت با توجه به نحوه پرداخت حقوق و مزایا وارد کرده و فشار روحی بسیاری را برای این کارکنان به همراه داشته‌است.

     عدم حمایت از کارکنان

دیگر نیروی تعمیراتی این شرکت در حاشیه تجمع به دلیل عدم پرداخت حقوق، اذعان کرد: کارکنان این شرکت از مبالغی که در اعیاد مختلف به کارمندان شرکت پتروشیمی پرداخت می‌شود محروم هستند و همچنین عیدی و پاداش این نیروها نیز طی دو سال گذشته پرداخت نشده‌است.

وی یادآوری کرد: با نزدیکی به پایان سال و افزایش هزینه خانواده‌ها، ضروری است پیگیری‌های لازم از سوی مسؤولان مربوطه جهت پرداخت حقوق، عیدی و معوقات کارکنان این شرکت انجام شود، اما متأسفانه هیچ حمایتی از سوی مسؤولان مربوطه از ما صورت نمی‌گیرد.

     عدم پاسخگویی نماینده پیمانکار به خبرنگار فارس

این کارکنان نیروی پیمانکار محسوب می‌شوند و مطالبات پیمانکار نیز از سوی شرکت پتروشیمی ایلام تاکنون پرداخت شده‌است، اما متأسفانه پیمانکار مذکور مطالبات کارکنان را پرداخت نکرده و بی‌شک کم‌کاری مسؤولان پتروشیمی در این زمینه مشهود است، زیرا با توجه به اینکه پیمانکار مذکور زیر نظر پتروشیمی فعالیت کرده و مطالبات خود را اخذ می‌کند، باید مسؤولان پتروشیمی بر چگونگی پرداخت حقوق و مزایا از سوی این پیمانکار به کارکنان نظارت داشته باشند و در صورت تخطی با وی برخورد قانونی صورت گیرد تا شاهد بروز چنین مشکلاتی برای کارگران نباشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ در پایان شایان ذکر است که نماینده پیمانکار مذکور در شرکت پتروشیمی و رئیس کارگاه مربوطه حاضر به پاسخگویی به خبرنگار فارس نشد؛ اما می‌بایست مشکلات کارکنان شرکت رامپکو از سوی مسؤولان پتروشیمی با شدت پیگیری شود تا شاهد اجحاف در حق این کارکنان نباشیم.

شناسه خبر 18192