شناسه خبر:18205
1398/12/15 12:54:22

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: به‌علت شیوع ویروس کرونا جلسات مراجع حل اختلاف کارگری و حضور و غیاب مقرری‌بگیران بیمه بیکاری استان تا سال آینده به تعویق افتاد.

علی آشتاب روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت صیانت از نیروی کارگری و کارفرمایی، اظهار کرد: بر این اساس مقرری‌بگیران بیمه بیکاری برای انجام حضور و غیاب تا پایان‌ فروردین‌ماه سال 99 نیاز به حضور فیزیکی در ادارات تابعه ندارند.

وی با تأکید بر ضد عفونی کردن و گندزدایی مداوم واحدهای کارگری استان، افزود: نظارت بر کارگاه‌ها و تأمین وسایل حفاظت فردی از قبیل دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده مورد نیاز کارگران توسط بازرسین کار انجام می‌شود و تاکنون نیز موردی از ابتلای جامعه کارگری و یا آلودگی محیط‌های کار استان گزارش نشده است.

آشتاب ادامه داد: تا اعلام وضعیت عادی از سوی مراجع ذیصلاح، حضور مسئولان خانه بهداشت کارگری برای ارائه خدمات باید به‌صورت مداوم و مستمر باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: فعالیت مجموعه‌های ورزشی کارگری تا اطلاع ثانوی متوقف و تمام مسابقات ورزشی و اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری لغو شده است.

تعاونی‌های فعال لرستان دو هزار و 836 واحد بوده و از این تعداد 478 تعاونی مربوط به بانوان است، حدود 28 هزار نفر در تعاونی‌های لرستان مشغول به‌کار هستند و مشخصات 125 هزار کارگر بیمه‌شده استان ثبت شده است.

درمجموع 18 نفر در لرستان به کرونا مبتلا بوده‌اند که سه نفر جان باختند و هشت نفر نیز از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شناسه خبر 18205