شناسه خبر:18295
1398/12/19 09:44:24
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:

کارفرمایان پرداخت مطالبات کارگران را در اولویت قرار دهند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: کارفرمایان و پیمانکاران استان باید تمام مطالبات معوقه، عیدی و سنوات کارگران را قبل از آغاز سال جدید پرداخت کنند.

شکراله شیرخانی شنبه گذشته اظهار کرد: در اجرای تبصره ماده 13 و ماده 37 قانون کار، پرداخت حقوق معوق، عیدی و پاداش پایان سال کارگران در آستانه عید نوروز از اولویت‌های برنامه‌ریزی شده این اداره است و برای تحقق این مهم از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: امروز کارگر و کارفرما به‌عنوان شریک اجتماعی دولت بوده و به‌طور قطع در این شرایط اقتصادی مشکلاتی برای این قشر بوحود آمده‌است، اما یکی از این اقشار که بیشترین آسیب بر آن وارد می‌شود، کارگران هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با بیان اینکه در این شرایط، حقوق فعلی کارگران‌، کفاف هزینه‌های ابتدایی آن‌ها نیز نمی‌شود و پشتوانه آن‌ها همین حقوق و عیدی پایان سال است، تصریح کرد: ضمن ارج نهادن به همه کارفرمایان که مشکلات آنان نیز دست کمی از کارگران ندارد، اما انتظار می‌رود نگاهی ویژه به این خادمان تولید و صنعت داشته باشند تا بتوانند به حداقل معیشت و زندگی خود برسند.

شیرخانی ادامه داد: کارفرمایان نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته و اقدام عاجل به‌عمل آورند، چراکه بی‌توجهی به این مهم، قامت کارگران را خم کرده و عزت آن‌ها را نشانه خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: با کسانی که حقوق و مطالبات کارگران را نادیده می‌گیرند با استفاده از اهرم‌های قانونی برخورد قاطع می‌شود.

 

شناسه خبر 18295