شناسه خبر:18397
1398/12/21 08:41:18

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: فرصت دادن به بدهکار برای پرداخت دیون یکی از مصادیق صدقه محسوب می‌شود و صاحب‌خانه‌ها و صاحبان مغازه‌ها بدانند درآمد مستأجران تحت تأثیر شرایط فعلی قرارگرفته و همه باید به هم رحم کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی اظهار کرد: شورای عالی تبلیغ همدان در تازه‌ترین مصوبه خود برگزاری هرگونه نماز جماعت در مساجد را به‌منظور حفظ سلامت جامعه تعطیل کرد.

وی ادامه داد: مساجد در وقت نماز باز هستند و مردم می‌توانند نماز را فرادی اقامه کنند و این روند برگزار نشدن نماز جماعت در مساجد تا کاهش بیماران کرونایی در همدان ادامه دارد.

امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه از مردم انتظار داریم همکاری کنند و در خانه بمانند تا شرایط مساعد شود، تصریح کرد: در ایام عید نوروز نیز ممکن است همین شرایط وجود داشته باشد و برای حفظ سلامتی مردم سفرها لغو و صله رحم کم‌رنگ‌تر شود.

وی اذعان کرد: بدون تردید در این شرایط درآمد کسبه‌ای که مستأجر هستند و برای شب عید برنامه‌ریزی کرده بودند به‌ویژه جوانان و آن‌هایی که اقلام را با چک، وام و قرض تهیه کرده‌اند، متأثر از شرایط امروز به‌شدت کاهش یافته‌است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی افزود: بر اساس آیه قرآن شایسته است که همه صاحبان مغازه، بانک‌ها و طلبکاران به بدهکاران مهلتی بدهند، چراکه وضعیت بازار مساعد نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآوری کرد: مهلت دادن به بدهکار یکی از مصادیق صدقه محسوب می‌شود و صاحبخانه‌ها و صاحبان مغازه‌ها بدانند درآمد مستأجران تحت تأثیر شرایط فعلی قرارگرفته و همه باید به هم رحم کنند.

شناسه خبر 18397