شناسه خبر:1848
1397/8/4 21:41:23
در اختتامیه جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی بیستون صورت گرفت

اعطای نشان شهروند افتخاری به «پرنده بیستون»

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار بیستون از اعطای نشان شهروند افتخاری به «پرنده بیستون» و تقدیر از صخره‌نورد معلول (که مسیر اختصاصی معلولین را ثبت کرده) در جشنواره سنگ‌نوردی بیستون خبر داد.

شورش فرامرزی اظهار کرد: در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی بیستون در محل هتل لاله بیستون به خانم جرالدین فاسناخت معروف به پرنده بیستون جهت قدردانی و پاس داشتن تلاش وی در چهار بار پرش و سقوط از کوه بلندآوازه بیستون با لباس خفاشی و هرچه بیشتر شناساندن این نام بزرگ به جهانیان، عنوان شهروند افتخاری بیستون به این بانو از طرف شهرداری شهر اهدا شد.

شهردار بیستون افزود: همچنین در کنار مراسم تقدیر از صخره‌نوردان شهره ایران و جهان، شهرداری بیستون به‌طور ویژه از سجاد سالاروند صخره‌نوردی که با دو پای مصنوعی و تیم پارالمپیکی موفق شد یک مسیر اختصاصی به نام معلولین ثبت کند، تقدیر کرد.

گفتنی است، جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی بیستون از 29 مهرماه با حضور 170 سنگ‌نورد ایرانی و خارجی آغاز شد و روز گذشته اختتامیه آن برگزار شد.

همچنین بلندترین «های‌لاین» ایران به ارتفاع 350 متر در صخره‌کوه بیستون نصب و 35 های‌لاین‌کار نیز در این مدت بر روی آن به اجرای حرکات ورزشی پرداختند.

شناسه خبر 1848