شناسه خبر:18517
1398/12/24 09:44:01

سپهرغرب، گروه خبر: معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: بیش از یک میلیون بوته گل فصلی بهاره در شهر کاشته شد.

وحید علی‌ضمیر با بیان اینکه در راستای استقبال از بهار 99 بیش از یک میلیون بوته گل فصلی بهاره شامل بنفشه، همیشه‌بهار، آنمون، شب‌بو و لاله در سطح بوستان‌ها، میادین، بلوارهای اصلی و گلدان‌های شهر کاشته می‌شود، اظهار کرد: این گل‌ها زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهری می‌بخشد.

وی بیان کرد: هیچ فعالیت مربوط به استقبال از بهار که برای مردم ضرر نداشته باشد ازجمله فضاسازی شهری و گل‌کاری‌ها تعطیل نخواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار همدان در خصوص آماده‌سازی پارک‌ها و بوستان‌ها، ادامه داد: فعالیت آب‌نماها، کاشت گونه‌های فصلی و دائمی، درخت و درختچه، بازپیرایی فضای سبز، رسیدگی و رفع نواقص سیستم روشنایی پارک‌ها، تعمیر آبخوری‌ها و شیرآلات، رنگ‌آمیزی و شستشوی آب‌نماها و مبلمان پارک‌ها، نصب و رفع نقص وسایل تفریحی و ست‌های ورزشی، شست‌وشوی جداول معابر پارک‌ها و بررسی وضعیت سطل‌ها و باکس‌های زباله داخل پارک‌ها ازجمله مواردی است که شهرداری همدان برای استقبال از نوروز در دست اقدام دارد.

علی‌ضمیر عنوان کرد: سرویس‌های بهداشتی که باز هستند روزانه در چندین نوبت ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه نصب نمادهای نوروزی نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت، اعلام کرد: بر این اساس بیش از 300 قطعه نماد نوروزی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در نقاط مختلف شهر همدان جانمایی می‌شود که در همین راستا نمادهای نوری، نقاشی‌های دیواری و آماده‌سازی جداره شهری نیز انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار همدان به کاشت هشت هزار اصله نهال مثمر هم که به شهروندان تحویل و در جلوی درب منازل آن‌ها کاشته شد، اشاره کرد و گفت: شهرداری همدان با برنامه‌ریزی برای کاشت نهال، گام مؤثری در توسعه فضای سبز شهری برمی‌دارد که این مهم قطعاً با همراهی، همیاری و مشارکت تمام شهروندان کامل خواهد شد.

 

شناسه خبر 18517