شناسه خبر:18537
1398/12/24 10:34:02

سپهرغرب، گروه سلامت: خواص کشمش برای سلامتی انسان بر کسی پوشیده نیست، اما گاهی اوقات خبر‌هایی هم مبنی بر ضرر مصرف کشمش شنیده می‌شود.

با پیشرفت در علوم پزشکی و بهداشتی و تعداد روزافزون افرادی که از مشکلات گوناگون سلامتی آگاه می‌شوند، امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد در مورد غذا‌هایی که می‌خورند، تحقیق می‌کنند.

روز‌هایی که مردم کورکورانه باور داشتند یک ماده غذایی سالم و شفابخش بوده، گذشته است. این‌روز‌ها مردم به دنبال حقایق و توضیحات علمی هستند تا یک ماده غذایی را وارد نمودار غذایی روزانه‌ خود کرده و یا آن را حذف کنند.

کشمش مدت‌هاست که مورد علاقه بسیاری از افراد بوده، بااین‌حال اگر شما در مورد مزایای سلامتی کشمش سؤالاتی دارید، خواندن بخش زیر می‌تواند به بسیاری از سؤالاتتان پاسخ دهد. کشمش، یکی از مغذی‌ترین میوه‌های خشک در جهان است و حتی توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی توصیه می‌شود.

کشمش همچنین غنی از مواد معدنی کمیاب و بور بوده که برای سلامت انسان مهم است. کشمش‌ها آنتی‌اکسیدان هستند و به تمیز و روان نگه داشتن خون کمک می‌کنند. آن‌ها به خون کمک کرده تا از شر تمام ناخالصی‌های ناسالمش خلاص شود و درنتیجه هرگونه مشکل مرتبط با سلامتی را ریشه‌کن می‌کند. این مقاله مزایای سلامتی متعدد کشمش را بیان می‌دارد.

کشمش‌ها مانند هر میوه‌ خشک دیگری، غنی از فروکتوز و گلوکوز هستند که مقدار زیادی انرژی فراهم کرده و به افزایش وزن کمک می‌کنند. به همین دلیل کشمش می‌تواند بخشی از رژیم غذایی یک فرد را تشکیل دهد، به‌ویژه رژیم غذایی بدن‌سازان یا ورزشکارانی که به مقدار زیادی انرژی نیاز دارند. یک دلیل دیگر برای افزایش وزن با مصرف کشمش، وجود چندین ویتامین، اسید آمینه و مواد معدنی است که به جذب سایر مواد مغذی و پروتئین‌ها در بدن کمک می‌کنند.

اسیدوزیس به حالت افزایش اسیدیته خون یا گاز‌ها در سیستم تنفسی گفته می‌شود که برای بدن مضر است، زیرا می‌تواند باعث مشکلاتی مانند جوش و بیماری‌های پوستی شود و همچنین می‌تواند به ارگان‌های داخلی آسیب برساند؛ کشمش‌ها می‌توانند به کاهش اسیدیته و محافظت از بدن در برابر اثرات مضر آن کمک کنند، زیرا منابع خوبی از پتاسیم و منیزیم هستند که هردوی آن‌ها اسیدیته را به‌طور مؤثر کاهش می‌دهند.

همچنین ثابت شده که کشمش‌ها برای دندان‌ها نیز مفید هستند. اسید اولئانولیک، یکی از مواد شیمیایی گیاهی موجود در کشمش است که در حفاظت از دندان‌ها در برابر پوسیدگی، کرم‌خوردگی و شکنندگی دندان‌ها نقش مؤثری ایفا می‌کند. بور موجود درکشمش نیز می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از رشد میکروب‌ها در دندان داشته باشد و همچنین استخوان‌ها و دندان‌ها را سالم نگه می‌دارد.

شناسه خبر 18537