شناسه خبر:18593
1398/12/25 09:34:01

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: مراقب کلاهبرداری مجرمان سایبری با ترفند پیشگیری از ویروس کرونا باشید.

سرهنگ علی جمالی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این روزها، هکرها و کلاهبرداران نیز از این موقعیت سوء استفاده‌ کرده و با ترفندهای مختلف اقدام به سرقت اطلاعات و کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی افزود: از شگردهای کلاهبرداران می‌توان به فروش مواد شوینده، ضدعفونی و سایر اقلام بهداشتی اشاره کرد، چنانکه سودجویان با راه‌اندازی سایت‌های جعلی و سرقت اطلاعات بانکی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام، تصریح کرد: از دیگر روش‌های کلاهبرداری، ارسال پیامک به شهروندان برای کمک به بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی بستری در آن‌ها است که با این روش هم از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: احتمال می‌رود نرم‌افزارهای تست کرونا جعلی و حاوی بدافزار باشند، بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود که تست کرونای خود را فقط از طریق سایت رسمی وزارت بهداشت به آدرس www.salamat.gov.ir انجام دهند.

وی به شهروندان توصیه کرد که اخبار موثق را فقط از طریق خبرگزاری‌های رسمی به‌خصوص صداوسیما دریافت کرده و از اعتماد به اخبار جعلی و شایعات پرهیز کنند.

شناسه خبر 18593