شناسه خبر:18595
1398/12/25 09:40:15

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: همه مطالبات کارگران شاغل در کارخانه سیمان ایلام قبل از پایان سال پرداخت می‌شود.

شکراله شیرخانی اظهار کرد: با دستور استاندار ایلام، پیگیری مشکلات و مسائل واحدهای کارگری در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس با همکاری مدیران کارخانه سیمان ایلام همه مطالبات کارگران شاغل در این شرکت طی روزهای آینده و قبل از پایان سال پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه صیانت از نیروی کار و احقاق حقوق اولیه کارگران در تمام واحدهای کارگری اجرا می‌شود، افزود: ارائه تسهیلات جهت پرداخت دو ماهه حقوق و مطالبات کارگران واحدهای تولیدی، هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا و وضعیت نامناسب اقتصادی انجام می‌شود.

شیرخانی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم بین جامعه کارگران، پرداخت به‌موقع حقوق کارگران توسط کارفرمایان واحدهای تولیدی است که این موضوع به‌صورت ویژه در واحدهای کارگری استان رصد و پیگیری می‌شود.

پیش‌ازاین مدیرعامل کارخانه سیمان ایلام اعلام کرد: این کارخانه دارای 106 میلیارد تومان بدهی انباشته از قبیل گاز، برق، مالیات و غیره بوده و اکنون یک خط تولید آن به‌طور کامل بسته شده‌است.

کارخانه سیمان ایلام سال 68 به ثبت رسید که بهره‌برداری از خط یک تولید آن، سال 77 و خط دوم آن نیز سال 90 آغاز شد.

این واحد تولیدی و صنعتی که در 15 کیلومتری شمال شهر ایلام در دهستان «کارزان» شهرستان سیروان واقع‌شده اکنون جزء شرکت‌های حاضر در سازمان بورس و اوراق بهادار کشور است.

سیمان ایلام تاکنون با حضور در جشنواره‌های مختلف خارجی چندین جایزه و عنوان جهانی و بین‌المللی کسب کرده‌است.

کارخانه سیمان ایلام دو نوع محصول تیپ یک (در دو گونه 1.425 و 1.525) و تیپ پنج تولید می‌کند که پرمصرف‌ترین انواع سیمان محسوب می‌شود، ضمن اینکه از توانایی تولید سیمان نوع دو، پوزلانی معمولی و پوزلانی ویژه نیز برخوردار است.

شناسه خبر 18595