شناسه خبر:19128
1399/1/10 08:51:04

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان گفت: کارکنان تیپ زرهی با مستقر شدن در شهرهای رودبار، منجیل، لوشان در گیلان اقدام به ضدعفونی و گندزدایی در این شهرها کردند.

امیر سرتیپ دوم نورخدا شاکرمی روز شنبه بیان کرد: به دنبال ابلاغ دستور فرمانده معظم‌ کل‌قوا به ستادکل نیروهای مسلح مبنی بر تشکیل قرارگاه بهداشتی و پدافند جهادی و زیستی برای مقابله با حمله‌های بیولوژیک و زیست محیطی، پایش و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، همچنین تعیین فرمانده نیروی زمینی ارتش به عنوان فرمانده میدانی این قرارگاه و تقسیمات ماموریتی، بخش مهم و حائز اهمیت ورودی استان گیلان به تیپ 316 زرهی شهید قهرمان نیروی زمینی ارتش واگذار شد.

وی اضافه کرد: در این راستا یگان پدافند زیستی شهید قهرمان همدان متشکل از گردان جنگ نوین، گروهان بهداشت و درمان، یگان تامین انتظامات با تجهیزات به‌روز و نوین شامل خودروهای ضدعفونی سبک و سنگین، خودروهای تاکتیکی «ارس» ویژه ضد عفونی معابر، خودروهای مخصوص جنگ نوین مانند درخش 5 و درخش 8 به این استان اعزام شدند.

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان ادامه داد: پس از تشکیل جلسات متعدد با مسوولان استان و شهرستان‌های یاد شده، یگان پدافند زیستی همدان در ورودی استان گیلان مستقر و باتشکیل سه گروه مستقر در شهرهای رودبار، منجیل، لوشان ابتدا تمامی خودرو‌های ورودی به این استان را ضدعفونی و گندزدایی کردند.

سرتیپ دوم شاکرمی همچنین به صورت مستمر و طبق برنامه زمانبندی ابلاغی از فرمانداری شهرهای مشخص شده ضدعفونی و گندزدایی از ادارات، بیمارستان‌ها، اماکن عمومی شهر و همچنین روستاهای در معرض خطر انجام داد.

وی گفت: تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان به صورت سه شیفت 8 ساعته در کنار سایر تلاشگران عرصه سلامت و بهداشت و همچنین جامعه پزشکی در قالب رزمایش «لبیک یا امام خامنه‌ای» خدمات شایسته‌ای را به مردم استان گیلان و خودروهای عبوری از این مسیر ارائه داده است.

سرتیپ شاکرمی اضافه کرد: کارکنان تیپ زرهی همدان با سرلوحه قرار دادن شعار «ارتش فدای ملت» و «ارتش انقلابی و مردمی»، این پیام را به مردم عزیز ایران اسلامی داد که این نیرو در راستای تامین امنیت سلامت ملت ایران از هیچ کوششی فروگذار نیست و همواره در تمام سختی‌ها و مشکلات دوشادوش سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم است.

شناسه خبر 19128