شناسه خبر:19302
1399/1/17 08:56:52

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از اختصاص پنج دستگاه "آمبولانس" جدا از دیگر آمبولانس‌ها برای بیماران مشکوک به "کرونا" خبر‌داد.

"صائب مدرسی" روز گذشته، اظهار‌داشت: حجم تلفن‌ها به اورژانس (115) با توجه به شیوع ویروس "کرونا "خیلی زیاد شده است.

وی ادامه داد: بعد از اینکه مردم تماس می‌گیرند توسط کارشناسان آموزش‌دیده و خبره "تریاژتلفنی" انجام می‌شود، اگر نیازی به اعزام آمبولانس باشد، انجام می‌شود در غیر این صورت راهنمایی‌های لازم صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه "تریاژتلفنی" برای بیماران مشکوک به "کرونا" نیز انجام می‌شود، گفت: بهتر است در اینگونه موارد با سامانه[ 4030 و 2525] تماس گرفته شود و در صورت حادّبودن با داشتن علایمی همچون "سرفه خشک"، "تب بالا"، "کوفتگی عضلانی" و "تنگی نفس" با 115 تماس بگیرند.

وی از اختصاص پنج دستگاه آمبولانس جدا از دیگر آمبولانس‌ها برای بیماران مشکوک به "کرونا" خبر داد و گفت: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که عوامل بعد از هر ماموریت لباس‌های مخصوص خود را تعویض کرده و آمبولانس‌ها نیز ضدعفونی می‌‌شود.

"مدرسی" ادامه داد: بیماری "کرونا" فعلا درمان ندارد، مهم‌ترین اقدام آن پیشگیری در راستای قطع زنجیره ارتباطی است، «در خانه ماندن» بهترین روش در مبارزه با "کرونا" است.

 

شناسه خبر 19302