شناسه خبر:19465
1399/1/20 00:45:36

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتاق اصناف سنندج گفت:  هرچند شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را تحت تأثیر قرار ‌داده‌است اما همان‌طور که مشاهده‌می‌کنیم دود کرونا بیشتر از همه به چشم بازار و کسبه رفته و تمام ضررها را بازار متقبل‌شده‌است. 

فرهاد عزت‌پور اظهار‌داشت:  در روزهای پایانی سال 98 و آغازین سال 99 برخلاف سال‌های گذشته اصناف مختلف رونق‌نداشتند و بازارهای استان کردستان تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا، تعطیل‌شد و شاید یکی از بحرانی‌ترین ایام خود را تجربه‌کردند. 

وی افزود:  بازاریان استان در پیک کاری و در تعطیلات نوروز باوجود داشتن مشکلات مالی، همکاری بسیار خوبی با مسؤولان داشتند و برای حفظ سلامت خود و دیگران مغازه‌های خود را تعطیل‌کردند و این اقدام ارزشمند آن‌ها نیازمند حمایت از سوی دولت است. 

رئیس اتاق اصناف سنندج ادامه‌داد:  هرچند شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را تحت تأثیر قرار‌داده‌است اما همان‌طور که مشاهده‌می‌کنیم، دود کرونا بیشتر از همه به چشم بازار و کسبه رفته و تمام ضررها را بازار متقبل‌شده‌است. 

عزت‌پور با عنوان اینکه قطع چرخه شیوع کرونا فقط با تعطیلی بازار امکان‌پذیر نیست، گفت:  طی روزهای اخیر مراجعه صاحبان کسب‌و‌کار زیاد‌شده و خواستار بازگشایی بازار هستند. آنها اعلام‌می‌کنند که ما هم قسط بانکی و اجاره‌بها و... داریم. چرا باید تعطیلی کرونایی فقط برای بازاریان باشد در حالیکه اکثر ادارات باز هستند و به فعالیت خود ادامه‌می‌دهند. 

وی گفت:  تعطیلی واحدهای صنفی، آسیب‌ها و خسارات زیادی به اصناف وارد‌کرده‌است لذا شرایط فعلی برای اصناف بحرانی و نیازمند حمایت‌های دولت است. 

وی عنوان‌کرد:  فعلاً از تمامی بازاریان و اصناف خواسته‌اند که تا اطلاع ثانوی به تعطیلی صنف خود ادامه‌دهند تا در هفته آینده زمان اعلام بازگشایی مشخص‌شود که، چه واحدهایی بازگشایی و چه واحدهایی همچنان تعطیل ‌می‌مانند. 

شناسه خبر 19465