شناسه خبر:19622
1399/1/25 00:03:49

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان از ایجاد تالار بورس استان تا پایان فصل بهار خبر داد و گفت: تالار بورس شاید در توسعه استان تأثیر مستقیم نداشته باشد، اما در جذب سرمایه‌گذاران مؤثر است.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه با مدیران حوزه اقتصاد استان کردستان، اظهارکرد: مجوز تأسیس بورس در استان صادر شده و تنها به‌دلیل نبود ساختمان مناسب مدتی به تعویق افتاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه به صرفه‌جویی در ادارات استان تأکید کرد و افزود: در این شرایط اقتصادی بد که بر مردم حاکم است، دولت باید صرفه‌جویی را از خود شروع کند.

استاندار کردستان در ادامه در خصوص بحث اموال دولتی، بیان کرد: متأسفانه برخی دستگاه‌ها نسبت به اموال دولتی حساسیت ندارند و از طرفی هم به‌دلیل ضعف در مستندسازی، برخی اموال در تصرف غیر است.

مرادنیا حفظ بیت‌المال را از واجبات و وظیفه همه مدیران دانست و ادامه داد: برای حفظ اموال دولتی باید یک تیم حقوقی متشکل از چند وکیل ماهر تشکیل شود تا به دولتی که متعلق به مردم است، ظلم نشود.

وی ساماندهی مرز باشماق را یکی از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌جاری، عنوان کرد و با بیان اینکه مرز از جمله زیرساخت‌هایی است که می‌تواند در استان توسعه ایجاد کند، یادآوری کرد: پایانه صادراتی باشماق از جمله موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کردستان با تأکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذار، رفع موانع سرمایه‌گذاری در استان را، امری مهم عنوان کرد و گفت: برخی تنگ‌نظری‌ها وجود دارد که باید گام‌به‌گام برای تغییر این فرهنگ و فضا پیش برویم.

مرادنیا، استفاده از تهاتر به عنوان فرصتی برای نفس‌کشیدن استان نام برد و اظهارکرد: موضوع تهاتر باید کماکان در دستور کار قرار داشته باشد و در طول سال از آن استفاده کنیم.

شناسه خبر 19622