شناسه خبر:19677
1399/1/25 21:05:57

سپهرغرب، گروه خبر: معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: یک دستگاه آمبولانس پیشرفته و به‌روز با تجهیزاتی همچون آی.سی.یو و سی.سی.یو در میدان استقلال ملایر که از پُرترددترین محورهای مواصلاتی این شهرستان از مسیر اراک است، مستقر شد.

قدرت‌الله ولدی روز گذشته در بازدید از تیم‌های کنترل و نظارت بر مبادی ورودی شهر ملایر اظهار کرد: استقرار این آمبولانس برای احیا و انتقال افراد بدحال به مراکز درمانی شهر است که با همکاری شبکه بهداشت و درمان این اقدام صورت گرفت.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در ابتدای اسفندماه تیم‌های کنترل و نظارت بر ورودی شهر ملایر مستقر شدند که به‌دلیل تردد بالای مردم از محور ملایر به اراک، ابتدا این تیم در میدان استقلال مستقر و به‌شدت ورود مسافران و خودروهای غیر بومی در این محور کنترل شد.

فرماندار ویژه ملایر تأکید کرد: تمام تلاش شبانه‌روزی این تیم‌ها کنترل و نظارت مبادی ورودی شهر است و خودروهای غیر بومی را از سمت کمربندی‌ها به خارج از شهر هدایت می‌کنند.

ولدی با تأکید بر اینکه طرح تا 30 فروردین‌ماه ادامه دارد، بیان کرد: تا پایان طرح اجازه نمی‌دهیم خودروهای غیر بومی وارد شهر شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، از مردم درخواست کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را به‌خوبی رعایت کنند و همچنان قرنطینه خانگی را جدی بگیرند.

معاون استاندار همدان افزود: شهروندان ملایری از ابتدای شیوع ویروس کرونا همراهی و همکاری خوبی داشتند و انتظار داریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

ولدی با بیان اینکه برای ریشه‌کنی ویروس کرونا نیاز به همراهی مستمر مردم داریم، گفت: همان‌گونه که مردم در 13 فروردین‌ماه همراهی خود را با ماندن در خانه اثبات کردند، این روند را با رعایت نکات بهداشتی و توجه ویژه به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تداوم بخشند تا کادر درمان بتوانند به وظایف خود در حفظ سلامتی مردم عمل کنند.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز فعالیت صنوف کم‌خطر از روز شنبه هفته جاری، تمام واحدهای صنفی این شهرستان باید پروتکل‌های بهداشتی و اصول بهداشتی را به‌خوبی رعایت کنند.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه گذشته اعلام کرد: تاکنون 71 هزار و 686 نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 117 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و 474 نفر رسیده است.

شناسه خبر 19677