شناسه خبر:19790
1399/1/29 13:05:43
به بهانه روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛

سپاه امید مظلومان دنیا جهت گسترش عدالت و معنویت است

دوم اردیبهشت‌ماه در تقویم کشور، روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و این روز به‌حق نقطه عطفی است که کمتر به آن توجه شده؛ اما یقیناً مورد توجه و عنایت خداوند و الطاف ائمه اطهار است. چراکه نهاد مقدس مذکور زمینه تحقق این آیه شریفه قرآن که می‌فرماید: «واعدولهم مستطاتم من قوه» را راهبری می‌کند و رسالت صیانت از انقلاب شکوهمند اسلامی و آرمان‌ها و دستاوردهای آن را برعهده دارد. این نهاد مقدس دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی بوده که ذکر آن‌ها موجب تذکر و تجلیل است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واجد اسناد بالادستی است که به‌نحوی هوشمندانه موجب عملکرد مبتنی بر ارزش‌های اصیل اسلامی و انقلابی می‌شود و بر این مرام، پایدار مانده و خواهد ماند. با گذشت 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی نهادها نتوانستند در مسیر حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی پایداری خود را حفظ کنند و مدیرانی ارزشی و انقلابی بر مسندها بنشانند که این مصائب موجب شده برخی عملکرد آنان ضربات جانکاهی بر پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کند. اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول این سال‌ها کمترین انحرافی از خط اصیل اولیه خود پیدا نکرده است و در این مسیر همچنان عزیزان خود در رده‌های مختلف فرماندهی و نیروهای رزمی را از دست داده و تقدیم اسلام کرده است. بزرگانی سردار همدانی و سردار سلیمانی و ده‌ها سردار گمنام دیگر که به‌نوعی پایداری و استمرار حیات و بقای اسلام و انسانیت را با شهادت خود ضمانت کرده‌اند.

توسعه صنایع دفاعی و موشکی که ایران را در طراز جهانی به نقطه قابل اتکایی رسانیده، جرأت و جسارت را از دشمنان سلب کرده است و مردم ایران را به آرامش نسبی در عرصه‌های جنگی رسانیده، حاصل عملکرد انقلابی، الهی و مخلصانه اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و در سایه تبعیت واقعی از ولایت فقیه محقق شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه‌بر عملکرد درخشان خود در دوران دفاع مقدس، در همه صحنه‌هایی که نیاز به حضور ایثارگرانه می‌شود، حضوری چشمگیر دارد و با بسیج امکانات و نیروهای تحت امر خود، در بلایای طبیعی ازجمله سیل و زلزله و اکنون در بحث بیماری کرونا، به کمک بی‌منت به ملت می‌شتابد. این حضور سپاه در کنار سایر نهادهای اجتماعی، موجب محبوبیت بالای نهاد مقدس مذکور در بین مردم و تبدیل آن به الگویی برای رهایی از الگوهای رایج حاکم مانند مادی‌گرایی، فردگرایی، زندگی لذت‌جویانه و فرصت‌طلبانه در جهان شده است و بنای راسخ دارد تا فضیلت را به‌عنوان آمال و آرزوی انسان‌های سرگشته، معرفی کند.

عمل به دستور ولی امر در دفاع جانانه از مظلومان عالم در اقصی نقاط جهان در غالب سپاه قدس، امید مظلومان دنیا را به حفظ و گسترش عدالت و معنویت توسعه داده است. سپاه در تحقق فلسفه مهدویت و زمینه‌سازی برای ظهور از هیچ جان‌فشانی دریغ نمی‌کند و این رخداد محبوبیت جهانی نهاد مقدس مذکور را روزافزون می‌کند؛ شاهد این واقعیت عزاداری جهانیان حتی در قلب اروپا و آمریکا بعد از شهادت سردار سلیمانی، این چهره محبوب بین‌المللی و ایجاد نفرت عمومی از ترور ناجوانمردانه وی توسط شیطان بزرگ بود که رستاخیزی شد بر علیه خباثت‌های مستکبرین جهانی؛ به‌نحوی ‌که عزاداری‌های مردم در تمام جهان لرزه بر اندام آنان انداخت و درس عبرتی شد تا در اقدامات خصمانه خود تأمل کنند.

عذرخواهی صادقانه و از صمیم دل سردار حاجی‌زاده و فرمانده سپاه در حادثه هواپیمای اکراینی برای مردم ایران ثابت کرد که اداره کشوری مانند ایران که در طول تاریخ هزینه‌های فراوانی برای حفظ و ارتقای هویت تاریخی ملی و مذهبی خود پرداخته و دارای هزاران سال پیشینه زندگی حق‌طلبانه، صلح‌جویانه، توأم با معنویت و صداقت بوده، به امثال سردارانی مانند ایشان احتیاج دارد که در دردمندی مردم دردمند و در شادی‌ها، هوشیار و دلیرند؛ مسلم است که جذب، پیدایش، رشد و شکوفایی امثال ایشان و هزاران پاسدار و بسیجی در طراز انقلاب اسلامی در بستر محیط و تشکیلاتی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محقق خواهد شد و امید است این محیط پُرشور و مملو از صفا، اخلاص و پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی تا ظهور حضرت حجت (عج) پایدار و منشأ خیرات و برکات برای مؤسسان و بانیان آن به‌ویژه روح بلند حضرت امام خمینی (ره) در زیر عَلَم هدایت‌های داهیانه حضرت آیه‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری باشد. اِن‌شاءالله

 

محمد جواد زارعی

شناسه خبر 19790