شناسه خبر:19805
1399/1/29 13:43:57
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت:

تجهیز یکهزار و 500 روستای لرستان به شبکه ملی اطلاعات

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: تاکنون یک‌هزار و 500 روستای بالای 20 خانوار استان، به شبکه ملی اطلاعات تجهیز شده است. شهاب حیدری روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: توسعه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات از 2 سال گذشته، آغاز و تا پایان سال قبل یک‌هزار و 245 روستا به این شبکه متصل شده و برای امسال نیز 745 روستا برای انجام طرح تعریف شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون از مجموع 745 روستا 250 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده ادامه داد: بر اساس تکلیف وزارت ارتباطات، برای توسعه روستایی و ایجاد دولت الکترونیک باید تا سال 1400 بتوانیم تمامی روستاهای بالای 20 خانوار را به این سرویس مجهز کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به قرارگرفتن روستاهای کمتر از 20 خانوار در مسیر اجرای این طرح، روستاهای دارای جمعیت 10 تا 15 خانوار استان نیز در مناطق مختلف به شبکه ملی اطلاعات، متصل شده‌اند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، با بیان اینکه 91درصد روستاهای استان از پوشش کامل ارتباطی بهره‌مند هستند، ادامه داد: این مهم نتیجه برقراری متوازن زیرساخت‌های ارتباطی، در نقاط مختلف استان می‌باشد. به‌نحوی که از 2 هزار و 861 روستای این استان، 2 هزار و 578 روستا تحت پوشش کامل ارتباطی، قرار گرفته است.

حیدری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل، برقراری زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم و روستایی، همچنین رفع مشکلات ارتباطی مردم و خدمت‌رسانی در بستر زیرساخت‌های ارتباطی است که شرایط خوبی به‌ویژه در خصوص ارتباط تلفن ثابت، ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 334 روستای لرستان از خطوط تلفن ثابت بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: همچنین ارتقای نسل‌های تلفن همراه و خدمات مبتنی بر نسل‌های سوم و چهارم برای روستاهای استان، در دست اقدام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به اینکه این اقدامات با هدف افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتال و توسعه خدمات مبتنی‌بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان صورت گرفته، اظهار کرد:‌ در مجموع 92 هزار و 253 مشترک فعال پهن‌ باند ثابت و همچنین 6 هزار و 43 مشترک اینترنت پرسرعت در روستاهای این استان وجود دارد.

حیدری گفت: با تأکید وزارت ارتباطات و همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات منطقه لرستان، اپراتور اول، اپراتور دوم و شرکت های‌ وب، امید می‌رود این پوشش در سراسر استان برقرار و ارتباط با کیفیت بالا و با پوشش صددرصدی ایجاد شود.

شناسه خبر 19805