شناسه خبر:19906
1399/2/1 01:08:26
رئیس هیئت ژیمناستیک کرمانشاه خبر داد:

پرش ژیمناستیک کرمانشاه برای جذب علاقه‌مندان بیشتر

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت ژیمناستیک کرمانشاه از فعالیت بالغ‌بر هشت هزار و 600 ورزشکار در سطح استان خبر داد و گفت: پس از هیئت فوتبال، دومین هیئت ورزشی ازنظر تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته (بیمه‌شده) هستیم.

غلامرضا همتی در گفت‌وگویی اظهار کرد: خوشبختانه ازنظر تعداد مربی نیز وضعیت مطلوبی داریم، به‌گونه‌ای که در بخش بانوان نزدیک به 100 نفر که 10 نفر آن‌ها کاملاً حرفه‌ای و از ورزشکاران سابق این رشته هستند، فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در بخش آقایان نیز حدود 30 مربی داریم که هفت نفر آن‌ها حرفه‌ای و در باشگاه‌های ژیمناستیک استان مشغول تمرین دادن ورزشکاران هستند.

همتی همچنین تعداد باشگاه‌های خصوصی ژیمناستیک در سطح استان را 100 مورد ذکر کرد و گفت: اکثر این باشگاه‌ها در شهر کرمانشاه مشغول تعلیم کارآموزان و ورزشکاران خود هستند.

      افتتاح سالن‌های اختصاصی برای ژیمناست‌کاران صحنه و اسلام‌آباد غرب

رئیس هیئت ژیمناستیک استان کرمانشاه در ادامه به برخی اقدامات و موفقیت‌های سال گذشته این مجموعه اشاره کرد و افزود: یکی از این اقدامات افتتاح سالن‌های اختصاصی برای ژیمناست‌کاران صحنه و اسلام‌آباد غرب بود که قطعاً روند توسعه این رشته ورزشی را در آن‌ها سرعت می‌بخشد، ضمن اینکه کنگاور نیز از قبل سالن اختصاصی داشت.

وی با اشاره به فعال بودن هیئت ژیمناستیک در 11 شهرستان استان، گفت: تنها هیئت‌های سنقروکلیایی، گیلانغرب و ثلاث باباجانی فعال نیستند که تلاش می‌کنیم با یافتن فردی از خانواده ژیمناستیک در این شهرستان‌ها، آن‌ها را نیز فعال کنیم.

همتی با بیان اینکه به‌جز صحنه، اسلام‌آباد غرب و کنگاور، ژیمناستیک‌کاران دیگر شهرستان‌های فعال در سالن‌های مشترک با هیئت‌های دیگر تمرین و فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: عمده این سالن‌ها و تشک‌ها نیز برای رشته ما استاندارد نیست.

      هزینه 100 میلیارد ریالی تجهیزات کامل ژیمناستیک

این مقام مسئول در هیئت ژیمناستیک همچنین به هزینه گزاف وسایل این رشته ورزشی اشاره و اذعان کرد: برای تجهیز یک سالن ژیمناستیک به حدود 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا 6 وسیله مورد نیاز آقایان و چهار وسیله مورد نیاز بانوان خریداری شود.

وی گفت: هم‌اکنون یک سالن اختصاصی ژیمناستیک در مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برای ورزشکاران ما وجود دارد و خوشبختانه امکانات و تجهیزات مناسب و استانداردی هم به آن اختصاص داده شده است.

همتی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با کمک فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان، به دیگر سالن‌های اختصاصی ژیمناستیک نیز تجهیزات کافی اختصاص یابد.

شناسه خبر 19906